Page 446 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 446
ma Brodnik

slovom Naravne in družbeno-geografske značilnosti Srednje Evrope³ ter Na-
ravne in družbeno-geografske značilnosti Srednje Evrope⁴ (Brodnik 2016, 7).

S pomočjo mobilnih naprav se lahko izvaja formativno spremljanje in vre-
dnotenje znanja z eListovnikom v spletnem učnem okolju Mahara. Učenci
si lahko v procesu učenja in samovrednotenja znanja s pomočjo mobilnih
naprav izdelajo e-miselne vzorce z orodji Xmind, MindMeister, Simplemind,
Mindomo, Vennove diagrame, e-časovni trak z orodji TimeToast, e-plakat z
orodji Glogster ipd. (Brodnik 2016, 7).

Obravnava izbirnih tem po posodobljenih učnih načrtih
Posodobljeni učni načrti za osnovno šolo in gimnazijo predvidevajo obrav-
navo izbirnih tem v obliki manjših ali kompleksnejših projektov, ki lahko po-
tekajo skozi celo šolsko leto vzporedno z obravnavo učne snovi. Obravnava
izbirnih tem lahko poteka z delom na daljavo v spletnih učilnicah, z izvedbo
zgodovinskega domačega branja, z zgodovinarskim delom ipd. Rezultate
projektnega dela učenci lahko predstavijo z uporabo IKT (posnamejo film-
sko reportažo z mobilnimi napravami, pripravijo fotografski kolaž, rešijo de-
lovne liste, izdelajo i-plakate, predstavitve v PowerPointu ali Preziju idr. (Bro-
dnik 2016, 7).

Mobilne naprave lahko služijo kot pomoč za lažjo izvedbo različnih manj-
ših, enostavnejših in večjih, kompleksnejših aktivnosti za učence v okviru re-
dnega pouka in ne le za izvajanje različnih projektov pri izvenšolskih dejav-
nostih oz. dodatno načrtovanih dejavnostih. Manjše aktivnosti se nanašajo
na redno obravnavo pri pouku, večje, kompleksnejše aktivnosti pa na obrav-
navo izbirnih tem v osnovni šoli in gimnaziji. Izbirne teme se namreč lahko
izvaja kot celoletno aktivnost, ki poteka v spletni učilnici, eListovniku, Google
Drivu, Dropboxu ipd. (Brodnik 2016, 8).

Izobraževanje dijakov na daljavo
Mobilne naprave omogočajo tudi izvajanje učinkovitega izobraževanja dija-
kov na daljavo, ki vključuje dijake športnike, umetnike, raziskovalce, veliko
odsotne od pouka. Vključuje tudi dijake, ki so odsotni zaradi bolezni, dijake z
različnimi posebnimi potrebami, ki jim ustreza izobraževanje na daljavo (npr.
dijaki z Aspergerjevim sindrom ipd.). Tako izobraževanje na daljavo omogoča
inkluzijo ranljivih skupin dijakov v proces gimnazijskega izobraževanja.

³ E-gradivo za zgodovino v 7. razredu na naslovu http://www.simos.si/egradiva/zgodovina/index
.html.
⁴ E-gradivo za zgodovino v 8. razredu na naslovu http://simos.si/egradiva09/gradiva.htm.

446
   441   442   443   444   445   446   447   448   449   450   451