Page 379 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 379
Razvijanje produktivnih zmožnosti pri angleščini s pomočjo IKT

Prednosti rabe IKT pri vseh predmetih so večja motivacija učencev, več ra-
znolikih možnosti učenja in poučevanja. Učenje ob rabi IKT je za učence za-
bavnejše, bolj individualizirano in osredinjeno na učenca.

V prispevku sta predstavljena primera dobre prakse rabe IKT pri razvijanju
tvorbnih zmožnosti, tj. govora in pisanja v skladu s cilji UN za angleščine. Pri
obeh dejavnostih učenci razvijajo digitalno pismenost, razvijajo pa tudi ele-
mente formativnega spremljanja, ki jih najdemo tudi v UN, to sta zmožnost
samovrednotenja in vrstniškega vrednotenja. V prvem primeru učenec pri-
pravi predstavitev kot slikovno podporo za enogovorno dejavnost, ki jo po-
snamemo, da si lahko govorec pozneje ogleda posnetek svojega govora, ga
vrednoti na podlagi kriterijev, prepoznava svoje napake in ima možnost, da
jih popravi. Pri drugem primeru fotografiramo besedilo učenca, ki na i-tabli
vrednoti in popravlja svoje besedilo – osnutek, prvo besedilo. Po vrstniškem
vrednotenju pripravi čistopis, s čimer razvija procesno pisanje.

Obe dejavnosti sta le dve možnosti, ki jih učitelju ponuja moderna teh-
nologija. Lahko ju prilagajmo v vsebinskem smislu, prav tako glede na sta-
rost, zmožnosti, predznanje učencev itd. Spreminjamo lahko dano tehnolo-
gijo glede na znanje učencev in glede na tehnološke možnosti, ki jih imamo.

Načrtovanje, izvedba in refleksija dejavnosti dokazujejo, da ima učenje in
poučevanje z IKT prednosti, ki jih sicer ne moremo doseči, in da nudi mož-
nosti za učinkovitejši ter zabavnejši pouk. Učenje ob opisanih dejavnostih je
osmišljeno in utemeljeno na podlagi učnega načrta ter priporočil drugih za
vzgojo in izobraževanje pomembnih dokumentov.

Literatura

Andrin, Alenka. 2015. »Smernice za uporabo IKT pri predmetu tuji jezik I – An-
gleščina: delovna verzija št. 3.« Zavod Republike Slovenije za šolstvo, Ljub-
ljana.

Bačnik, Andreja. 2008. »Didaktični potencial interaktivnih tabel.« Vzgoja in izo-
braževanje 39 (5): 20–23.

Brewster, Jean, Gail Ellis in Denis Girard. 2002. The Primary English Teacher’s Gu-
ide. 2. izd. London: Penguin.

Dudeney, Gavin, in Nicky Hockly. 2007. How to tech English with Technology. Har-
low: Pearson Education,

Državni izpitni center. 2017. »Angleščina: navodila za vrednotenje.« Nacionalno
preverjanje znanja v 9. razredu. https://www.ric.si/mma/N171-241
-3-2/2017061613541749/

Grosman, Meta. 2000. »Nekateri novi poudarki v učnih načrtih.« V Angleščina –
prenovi na pot: zbornik študij o kurikularni prenovi, ur. Meta Grosman, 12–21.
Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo.

379
   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384