Page 359 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 359
Primer vključevanja informacijsko-komunikacijske tehnologije v pouk naravoslovja
Preglednica 4 Odgovori učencev o tem, kaj jim je bilo všeč pri pouku na morski obali
Trditev N () () () ()
Všeč mi je bilo iskanje in nabiranje mor- , , , ,
skih organizmov. , , , ,
, , , ,
Všeč mi je bilo določanje imen morskih , , , ,
organizmov (določevalni ključi).
Všeč mi je bilo spoznavanje lastnosti or-
ganizmov (Morski detektivi)
Všeč mi je bilo spoznavanje lastnosti
morja (Morje, ali te poznam?)
Opombe Naslovi stolpcev: (1) sploh se ne strinjam, (2) se ne strinjam, (3) se strinjam, (4) zelo
se strinjam (vse v odstotkih).
je zelo strinjalo 43,6 učencev. Pri 2. trditvi o zanimivosti pouka se je več kot
polovica učencev (57,4 ) zelo strinjala, da je bil pouk na morski obali zani-
miv. 1,1 je bilo takih, ki se s trditvijo sploh niso strinjali. Pri 3. trditvi o tem,
ali so učenci med poukom uživali, so se pojavili različni odgovori, in sicer je
bilo 43,6 takih, ki so je zelo strinjali s trditvijo, in 47,9 takih, ki so se stri-
njali. Bilo je pa tudi nekaj (6,4 ) takih učencev, ki se niso strinjali ali se sploh
niso strinjali (1,1 ) s trditvijo. Vsekakor vsako učenje v naravi učence motivira
in nanje deluje navdihujoče ter sproščujoče, kar jih lahko še dodatno spod-
budi h kritičnemu mišljenju (Education Scotland 2015). Pouk na morski obali
je poleg izkustvenega učenja vključeval še raziskovanje in samostojno eks-
perimentiranje ter tablične računalnike, kar je tudi razlog, da je bil za učence
pouk zanimiv ter da so med poukom uživali. V skladu z raziskavami (Çavaş,
Karaoglan in Çavaş 2004; Tüzün idr. 2009) lahko vidimo, da uporaba IKT zviša
motivacijo učencev in da pouk z IKT postane zanimivejši in atraktivnejši (Cox
idr. 2004).
Z zadnjo trditvijo (4) smo preverjali, ali so učenci med poukom spoznali,
kako se opazuje organizme. Učenci so se zelo strinjali, da so spoznali, kako se
opazuje organizme v 53,3 , strinjali so se v 39,4 ; 7,4 učencev se s trditvijo
ni strinjalo. Pouk na morski obali je v ospredje postavljal opazovanje organiz-
mov in njihove prilagoditve na okolje. Učenci so organizme spoznali preko
izkušnje ter preko interaktivnega določevalnega ključa in aplikacije morski
detektivi. Menimo, da so učenci z aplikacijami še dodatno nadgradil znanje
o morskih organizmih, kar se kaže tudi v njihovih mnenjih.
V preglednici 4 predstavljamo odgovore učencev na drugi sklop trditev, ki
so se nanašale na to, kaj je bilo učencem pri pouku na morski obali všeč.
Učencem je bilo v velikem odstotku (59,5 ) zelo všeč nabiranje in iskanje
morskih organizmov. 36,2 je bilo takih, ki jim je bilo nabiranje všeč. Zelo
359
Preglednica 4 Odgovori učencev o tem, kaj jim je bilo všeč pri pouku na morski obali
Trditev N () () () ()
Všeč mi je bilo iskanje in nabiranje mor- , , , ,
skih organizmov. , , , ,
, , , ,
Všeč mi je bilo določanje imen morskih , , , ,
organizmov (določevalni ključi).
Všeč mi je bilo spoznavanje lastnosti or-
ganizmov (Morski detektivi)
Všeč mi je bilo spoznavanje lastnosti
morja (Morje, ali te poznam?)
Opombe Naslovi stolpcev: (1) sploh se ne strinjam, (2) se ne strinjam, (3) se strinjam, (4) zelo
se strinjam (vse v odstotkih).
je zelo strinjalo 43,6 učencev. Pri 2. trditvi o zanimivosti pouka se je več kot
polovica učencev (57,4 ) zelo strinjala, da je bil pouk na morski obali zani-
miv. 1,1 je bilo takih, ki se s trditvijo sploh niso strinjali. Pri 3. trditvi o tem,
ali so učenci med poukom uživali, so se pojavili različni odgovori, in sicer je
bilo 43,6 takih, ki so je zelo strinjali s trditvijo, in 47,9 takih, ki so se stri-
njali. Bilo je pa tudi nekaj (6,4 ) takih učencev, ki se niso strinjali ali se sploh
niso strinjali (1,1 ) s trditvijo. Vsekakor vsako učenje v naravi učence motivira
in nanje deluje navdihujoče ter sproščujoče, kar jih lahko še dodatno spod-
budi h kritičnemu mišljenju (Education Scotland 2015). Pouk na morski obali
je poleg izkustvenega učenja vključeval še raziskovanje in samostojno eks-
perimentiranje ter tablične računalnike, kar je tudi razlog, da je bil za učence
pouk zanimiv ter da so med poukom uživali. V skladu z raziskavami (Çavaş,
Karaoglan in Çavaş 2004; Tüzün idr. 2009) lahko vidimo, da uporaba IKT zviša
motivacijo učencev in da pouk z IKT postane zanimivejši in atraktivnejši (Cox
idr. 2004).
Z zadnjo trditvijo (4) smo preverjali, ali so učenci med poukom spoznali,
kako se opazuje organizme. Učenci so se zelo strinjali, da so spoznali, kako se
opazuje organizme v 53,3 , strinjali so se v 39,4 ; 7,4 učencev se s trditvijo
ni strinjalo. Pouk na morski obali je v ospredje postavljal opazovanje organiz-
mov in njihove prilagoditve na okolje. Učenci so organizme spoznali preko
izkušnje ter preko interaktivnega določevalnega ključa in aplikacije morski
detektivi. Menimo, da so učenci z aplikacijami še dodatno nadgradil znanje
o morskih organizmih, kar se kaže tudi v njihovih mnenjih.
V preglednici 4 predstavljamo odgovore učencev na drugi sklop trditev, ki
so se nanašale na to, kaj je bilo učencem pri pouku na morski obali všeč.
Učencem je bilo v velikem odstotku (59,5 ) zelo všeč nabiranje in iskanje
morskih organizmov. 36,2 je bilo takih, ki jim je bilo nabiranje všeč. Zelo
359