Page 361 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 361
Primer vključevanja informacijsko-komunikacijske tehnologije v pouk naravoslovja
voslovja večkrat potekal tako kakor pouk na morski obali. 39,8 se s trdi-
tvijo strinja. Nekaj odstotkov je tudi takih, ki se s trditvijo ne strinjajo (5,4 )
in sploh ne strinjajo (3,2 ). Menimo, da je bilo učencem prepletanje izku-
stvenega učenja in uporaba IKT všeč, saj so pri tem doživeli nekaj novega in
nevsakdanjega. Učenje v naravi ustvari večje zanimanje pri učencih in pri-
pomore tudi h gradnji pozitivnejšega odnosa do narave (Boyce idr. 2014). Ob
primernem vključevanju IKT v pouk na prostem oz. v pouk naravoslovja lahko
spodbujamo tudi specifična kurikularna področja in lahko dosežemo naravo-
slovne cilje (Jimoyiannis in Komis 2001).
Z vključevanjem IKT v pouk na prostem lahko učencem približamo raz-
lične naravoslovne koncepte (Dolenc-Orbanič, Cotič in Furlan 2015), dose-
gamo boljše znanje in povečamo kreativnost ter ustvarjalnost (Liu idr. 2009).
IKT sama po sebi nima vedno samo pozitivnih učinkov, zato jo je potrebno
v pouk na prostem vključiti previdno in smiselno. Pri tem imajo veliko vlogo
tudi učitelj, njegov celovit učni pristop ter njegovo znanje in poznavanje upo-
rabe IKT med poukom.
Sklep
Rezultati raziskave predstavljajo le del obširnejše raziskave, s katero smo raz-
iskovali vplive modela pouka na morski obali z uporabo IKT in izkustvenega
učenja na znanje učencev ter na njihovo mnenje o takem pouku.
Rezultati naše raziskave kažejo, da so bila mnenja učencev o pouku na mor-
ski obali pozitivna. Želimo, da bi si učitelji s pomočjo našega pouka lahko po-
magali pri načrtovanju in izvedbi aktivnosti na morski obali ter pri tem uspe-
šno vključevali IKT. Pouk, ki smo ga izvedli, je vsekakor dokaz, da se ob dobri
pripravi in premišljenem delu pouk na prostem ter IKT dobro prepletata.
Raziskavo bi bilo v prihodnje smiselno nadgraditi še s popolnejšimi aplika-
cijami, ki bi učencem še dodatno pomagale pri raziskovanju. Smiselno bi bilo
učence snemati, saj bi lahko samo tako videli njihove odzive ob raziskovanju
morske obale ter ob rokovanju s tabličnimi računalniki.
Literatura
Bleck, Sebastian, Marcel Bullinger, Armin Lude in Steffen Schaal. 2012. »Elec-
tronic Mobile Devices in Environmental Education (EE) and Education for
Sustainable Development (ESD) – Evaluation of Concepts and Potentials.«
Procedia: Social and Behavioral Sciences 46:1232–1236.
Boyce, Carrie J., Chandrani Mishra, Kristy L. Halverson in Aimée K. Thomas. 2014.
»Getting Students Outside: Using Technology as a Way to Stimulate Enga-
gement.« Journal of Science Education and Technology 23 (6): 815–826.
361
voslovja večkrat potekal tako kakor pouk na morski obali. 39,8 se s trdi-
tvijo strinja. Nekaj odstotkov je tudi takih, ki se s trditvijo ne strinjajo (5,4 )
in sploh ne strinjajo (3,2 ). Menimo, da je bilo učencem prepletanje izku-
stvenega učenja in uporaba IKT všeč, saj so pri tem doživeli nekaj novega in
nevsakdanjega. Učenje v naravi ustvari večje zanimanje pri učencih in pri-
pomore tudi h gradnji pozitivnejšega odnosa do narave (Boyce idr. 2014). Ob
primernem vključevanju IKT v pouk na prostem oz. v pouk naravoslovja lahko
spodbujamo tudi specifična kurikularna področja in lahko dosežemo naravo-
slovne cilje (Jimoyiannis in Komis 2001).
Z vključevanjem IKT v pouk na prostem lahko učencem približamo raz-
lične naravoslovne koncepte (Dolenc-Orbanič, Cotič in Furlan 2015), dose-
gamo boljše znanje in povečamo kreativnost ter ustvarjalnost (Liu idr. 2009).
IKT sama po sebi nima vedno samo pozitivnih učinkov, zato jo je potrebno
v pouk na prostem vključiti previdno in smiselno. Pri tem imajo veliko vlogo
tudi učitelj, njegov celovit učni pristop ter njegovo znanje in poznavanje upo-
rabe IKT med poukom.
Sklep
Rezultati raziskave predstavljajo le del obširnejše raziskave, s katero smo raz-
iskovali vplive modela pouka na morski obali z uporabo IKT in izkustvenega
učenja na znanje učencev ter na njihovo mnenje o takem pouku.
Rezultati naše raziskave kažejo, da so bila mnenja učencev o pouku na mor-
ski obali pozitivna. Želimo, da bi si učitelji s pomočjo našega pouka lahko po-
magali pri načrtovanju in izvedbi aktivnosti na morski obali ter pri tem uspe-
šno vključevali IKT. Pouk, ki smo ga izvedli, je vsekakor dokaz, da se ob dobri
pripravi in premišljenem delu pouk na prostem ter IKT dobro prepletata.
Raziskavo bi bilo v prihodnje smiselno nadgraditi še s popolnejšimi aplika-
cijami, ki bi učencem še dodatno pomagale pri raziskovanju. Smiselno bi bilo
učence snemati, saj bi lahko samo tako videli njihove odzive ob raziskovanju
morske obale ter ob rokovanju s tabličnimi računalniki.
Literatura
Bleck, Sebastian, Marcel Bullinger, Armin Lude in Steffen Schaal. 2012. »Elec-
tronic Mobile Devices in Environmental Education (EE) and Education for
Sustainable Development (ESD) – Evaluation of Concepts and Potentials.«
Procedia: Social and Behavioral Sciences 46:1232–1236.
Boyce, Carrie J., Chandrani Mishra, Kristy L. Halverson in Aimée K. Thomas. 2014.
»Getting Students Outside: Using Technology as a Way to Stimulate Enga-
gement.« Journal of Science Education and Technology 23 (6): 815–826.
361