Page 355 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 355
Primer vključevanja informacijsko-komunikacijske tehnologije v pouk naravoslovja

Slika 1 Primer aplikacije Morski detektivi

hove priročnosti in enostavnosti za uporabo najprimernejši za terensko delo.
Pri oblikovanju dejavnosti smo izhajali tudi iz učnega načrta za naravo-

slovje in tehniko (Ministrstvo za šolstvo in šport 2011). V nadaljevanju pred-
stavljamo posamezno dejavnost in vključevanje IKT v dejavnost.
Raziskovanje morske obale
Dejavnost Raziskovanje morske obale je temeljila na konkretni izkušnji in je
edina dejavnost, v katero nismo vključili IKT (tabličnih računalnikov). Učenci
so bili pri dejavnosti svobodni. Pustili smo jim veliko časa za iskanje morskih
organizmov ter nabiranje le-teh. Želeli smo, da učenci doživijo okolico in jo
začutijo z vsemi čutili. Učenci so dejavnost izvajali v skupinah. Pri tem so imeli
tudi skupne pripomočke za raziskovanje (povečevalna stekla, mrežice, vrče,
petrijevke in kadičke).
Morski detektivi
Dejavnost je temeljila na iskanju morskih organizmov, a z uporabo tabličnih
računalnikov. Učenci so s pomočjo aplikacije Morski detektivi¹ (slika 1) po na-
vodilih iskali določne morske organizme (breženka, rak vitičnjak, pegavka,
rdeča morska vetrnica, brizgač in voščena morska vetrnica) ter pri tem spo-
znali njene prilagoditve. V aplikacijo smo vgradili tudi enostaven dvovejnati
določevalni ključ, s pomočjo katerega so učenci določili ime najdenemu or-
ganizmu.

¹ Aplikacija je bila izdelana s pomočjo magistrskih študentov Univerze v Ljubljani, Fakultete za
računalništvo in informatiko.

355
   350   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360