Page 354 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 354
tja Cotič
Preglednica 1 Delež učenk in učencev v vzorcu f f
,
Spol ,
Dečki
Deklice
Skupno
Preglednica 2 Potek pouka na morski obali po fazah Kolbovega cikla
Dejavnost Faze izkustvenega pouka
Izkušnja Razmišljujoče Abstraktna kon- Eksperimentiranje
opazovanje ceptualizacija
Raziskovanje Iskanje organiz- Opazovanje, iska- Pogovor, disku- Uporaba tablice –
nje informacij v sija. pričetek dejavno-
morske mov na morski knjigah. sti Morski detek-
tivi ali Spoznajmo
obale obali. školjke in polže.
Morski Iskanje organiz- Ugotavljanje Prilagoditve orga- Razvrščanje
detektivi mov na morski imena orga-
obali. nizma. nizmov na okolje školjk in polžev z
– delovni list. uporabo vseh ču-
til.
Spoznajmo Uporaba tablice, Določanje imena Spoznavanje zna- Prehod na dejav-
morske tipanje školjk in organizma z do- čilnosti orga- nost Morski de-
školjke in polžev. ločevalnim klju- nizma, reševanje tektivi ali Spozna-
polže čem. delovnega lista. vanje značilnosti
morja – uporaba
vseh čutil
Morje, ali te Izvajanje eksperi- Branje na tablici. Reševanje sku- Didaktične igre.
poznam? mentov – slanost, pinskega delov-
temperatura, gi- nega lista.
banje in barva.
Debelega rtiča. Potekal je 4 šolske ure. V prvi fazi smo učence seznanili s po-
tekom pouka, z varnostjo pri delu na morski obali ter s pripomočki, ki so jih
potrebovali za raziskovanje. Ob tem smo jim pokazali tudi tablične računal-
nike ter jih pripravili na njihovo uporabo.
V preglednici 2 prikazujemo potek pouka na morski obali, ki je temeljil na
Kolbovem ciklu izkustvenega učenja.
Dejavnosti so bile razdeljene na štiri sklope: (1) raziskovanje morske obale,
(2) spoznavanje prilagoditve morskih organizmov (Morski detektivi), (3) spo-
znavanje morskih školjk in polžev (interaktivni določevalni ključ) in (4) spo-
znavanje lastnosti morja (Morje, ali te poznam?). Vse dejavnosti so temeljile
na pridobivanju izkušenj, raziskovanju ter eksperimentiranju. V posamezno
dejavnost smo vključili IKT, natančneje tablične računalnike, saj so zaradi nji-
354
Preglednica 1 Delež učenk in učencev v vzorcu f f
,
Spol ,
Dečki
Deklice
Skupno
Preglednica 2 Potek pouka na morski obali po fazah Kolbovega cikla
Dejavnost Faze izkustvenega pouka
Izkušnja Razmišljujoče Abstraktna kon- Eksperimentiranje
opazovanje ceptualizacija
Raziskovanje Iskanje organiz- Opazovanje, iska- Pogovor, disku- Uporaba tablice –
nje informacij v sija. pričetek dejavno-
morske mov na morski knjigah. sti Morski detek-
tivi ali Spoznajmo
obale obali. školjke in polže.
Morski Iskanje organiz- Ugotavljanje Prilagoditve orga- Razvrščanje
detektivi mov na morski imena orga-
obali. nizma. nizmov na okolje školjk in polžev z
– delovni list. uporabo vseh ču-
til.
Spoznajmo Uporaba tablice, Določanje imena Spoznavanje zna- Prehod na dejav-
morske tipanje školjk in organizma z do- čilnosti orga- nost Morski de-
školjke in polžev. ločevalnim klju- nizma, reševanje tektivi ali Spozna-
polže čem. delovnega lista. vanje značilnosti
morja – uporaba
vseh čutil
Morje, ali te Izvajanje eksperi- Branje na tablici. Reševanje sku- Didaktične igre.
poznam? mentov – slanost, pinskega delov-
temperatura, gi- nega lista.
banje in barva.
Debelega rtiča. Potekal je 4 šolske ure. V prvi fazi smo učence seznanili s po-
tekom pouka, z varnostjo pri delu na morski obali ter s pripomočki, ki so jih
potrebovali za raziskovanje. Ob tem smo jim pokazali tudi tablične računal-
nike ter jih pripravili na njihovo uporabo.
V preglednici 2 prikazujemo potek pouka na morski obali, ki je temeljil na
Kolbovem ciklu izkustvenega učenja.
Dejavnosti so bile razdeljene na štiri sklope: (1) raziskovanje morske obale,
(2) spoznavanje prilagoditve morskih organizmov (Morski detektivi), (3) spo-
znavanje morskih školjk in polžev (interaktivni določevalni ključ) in (4) spo-
znavanje lastnosti morja (Morje, ali te poznam?). Vse dejavnosti so temeljile
na pridobivanju izkušenj, raziskovanju ter eksperimentiranju. V posamezno
dejavnost smo vključili IKT, natančneje tablične računalnike, saj so zaradi nji-
354