Page 356 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 356
tja Cotič

Slika 2 Interaktivni določevalni ključ morskih školjk in polžev

Pri oblikovanju aplikacije smo bili pozorni tudi na to, da tablični računalniki
učencev niso odvrnili od raziskovanja okolja, na kar so opozorili tudi avtorji
podobnih raziskav (Bleck idr. 2012; Chu 2014). Učenci so dejavnost izvajali v
skupinah. Na skupino so imeli en tablični računalnik ter tudi skupinski delovni
list.
Spoznajmo morske školjke in polže
Dejavnost je temeljila na opazovanju školjk in polžev s pomočjo povečeval-
nega stekla ter na določanju imen s pomočjo interaktivnega določevalnega
ključa (slika 2) na tabličnem računalniku. Ključ, ki smo ga izdelali,² ima eno-
stavne določevalne znake ter jasno slikovno gradivo, kar so tudi glavne pred-
nosti interaktivnih določevalnih ključev. Kot pravita Moravec in Prosen (2015),
je interaktivni ključ tudi primernejši za delo na terenu, saj zmanjšamo količino
literature in lahko določevalni ključ prilagajamo glede na zahtevnost in upo-
rabnost (izbira števila organizmov, dodajanje posnetkov, opisov . . .). Učenci
so dejavnost izvajali v paru. Vsak par je imel en tablični računalnik ter svoj
delovni list.
Morje, ali te poznam?
Pri dejavnosti smo v ospredje postavili spoznavanje osnovnih značilnosti
morja, ki vključujejo temperaturo, gibanje morja in barvo morja. Učenci so z

² Interaktivni določevalni ključ školjk in polžev smo izdelali sami v računalniškem programu NVU.

356
   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361