Page 351 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 351
Primer vključevanja
informacijsko-komunikacijske tehnologije
v pouk naravoslovja na morski obali
Nastja Cotič
Univerza na Primorskem
nastja.cotic@pef.upr.si
V prispevku obravnavamo, kakšna mnenja imajo učenci o pouku naravoslovja
na morski obali z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) in
izkustvenega učenja. V raziskavo je bilo vključenih 95 učencev 4. razredov slo-
venskih osnovnih šol. Pouk na morski obali je potekal s pomočjo IKT in izku-
stvenega učenja. Obsegal je vse faze Kolbovega cikla. Podatke smo pridobili s
pomočjo anketnega vprašalnika, s katerim smo preverjali stališča učencev do
pouka naravoslovja na morski obali. Rezultati raziskave so pokazali, da je bil
pouk na morski obali za učence zelo zanimiv, poučen in da so med njim uživali.
Učencem so bile izvedene dejavnosti, ki so vključevale IKT, zelo všeč. Veliko jih
je tudi izrazilo, da bi tak pouk naravoslovja želeli imeti tudi v prihodnje.
Ključne besede: informacijsko-komunikacijska tehnologija, pouk naravoslovja,
morska obala, mnenja učencev
Uvod
Evropska unija se ob globalizaciji neprestano srečuje z izzivi in s spremem-
bami. Glede na hitro spreminjajoč se svet bo vsak državljan potreboval
ključne kompetence za prilagajanje na sodobno družbo (Ivanuš Grmek idr.
2009). Vodilo vseh evropskih držav je slediti splošnim evropskim kompe-
tencam in s tem posledično tudi potrebam družbe (Eurydice 2012). Zato je
prizadevanje za izboljšanje znanja naravoslovja postalo pomembno poslan-
stvo vseh držav EU. V zadnjih šestdesetih letih so v več kot polovici evropskih
držav vpeljevali kurikularne reforme na različnih področjih izobraževanja,
v kar so bili vključeni tudi naravoslovni kurikuli (Eurydice 2012). Poleg tega
Evropska unija vse bolj poudarja informacijsko pismenost, ki so jo številne
države prav tako že vključile v učne načrte (Rizza 2011), saj po mnenju OECD
(2011) učiteljeve sposobnosti in spretnosti bistveno vplivajo na doseganje
IKT-pismenosti ter uporabo IKT v učilnicah.
Pouk naravoslovja
Učenje naravoslovja se prične že zelo zgodaj z otrokovo radovednostjo. Ne-
posredno okolje je za otroke zelo pomembno, saj ga lahko raziskujejo tudi
Štemberger, T., S. Čotar Konrad, S. Rutar in A. Žakelj, ur. 2022. Oblikovanje
inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-139-1.351-365
informacijsko-komunikacijske tehnologije
v pouk naravoslovja na morski obali
Nastja Cotič
Univerza na Primorskem
nastja.cotic@pef.upr.si
V prispevku obravnavamo, kakšna mnenja imajo učenci o pouku naravoslovja
na morski obali z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) in
izkustvenega učenja. V raziskavo je bilo vključenih 95 učencev 4. razredov slo-
venskih osnovnih šol. Pouk na morski obali je potekal s pomočjo IKT in izku-
stvenega učenja. Obsegal je vse faze Kolbovega cikla. Podatke smo pridobili s
pomočjo anketnega vprašalnika, s katerim smo preverjali stališča učencev do
pouka naravoslovja na morski obali. Rezultati raziskave so pokazali, da je bil
pouk na morski obali za učence zelo zanimiv, poučen in da so med njim uživali.
Učencem so bile izvedene dejavnosti, ki so vključevale IKT, zelo všeč. Veliko jih
je tudi izrazilo, da bi tak pouk naravoslovja želeli imeti tudi v prihodnje.
Ključne besede: informacijsko-komunikacijska tehnologija, pouk naravoslovja,
morska obala, mnenja učencev
Uvod
Evropska unija se ob globalizaciji neprestano srečuje z izzivi in s spremem-
bami. Glede na hitro spreminjajoč se svet bo vsak državljan potreboval
ključne kompetence za prilagajanje na sodobno družbo (Ivanuš Grmek idr.
2009). Vodilo vseh evropskih držav je slediti splošnim evropskim kompe-
tencam in s tem posledično tudi potrebam družbe (Eurydice 2012). Zato je
prizadevanje za izboljšanje znanja naravoslovja postalo pomembno poslan-
stvo vseh držav EU. V zadnjih šestdesetih letih so v več kot polovici evropskih
držav vpeljevali kurikularne reforme na različnih področjih izobraževanja,
v kar so bili vključeni tudi naravoslovni kurikuli (Eurydice 2012). Poleg tega
Evropska unija vse bolj poudarja informacijsko pismenost, ki so jo številne
države prav tako že vključile v učne načrte (Rizza 2011), saj po mnenju OECD
(2011) učiteljeve sposobnosti in spretnosti bistveno vplivajo na doseganje
IKT-pismenosti ter uporabo IKT v učilnicah.
Pouk naravoslovja
Učenje naravoslovja se prične že zelo zgodaj z otrokovo radovednostjo. Ne-
posredno okolje je za otroke zelo pomembno, saj ga lahko raziskujejo tudi
Štemberger, T., S. Čotar Konrad, S. Rutar in A. Žakelj, ur. 2022. Oblikovanje
inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-139-1.351-365