Page 347 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 347
Pogledi študentov na vključevanje informacijsko-komunikacijske tehnologije
Preglednica 14 Rezultati Mann-Whitneyevega U-preizkusa za trditve četrte skupine
Trditve Letnik R Mann-Whitney
Up
Uporaba IKT pri pouku naravoslovja je časovno . letnik , , ,
potratna. . letnik , , ,
. letnik , , ,
Pri poučevanju naravoslovja z IKT imamo manjši . letnik ,
nadzor nad učenci. . letnik ,
. letnik ,
Uporaba IKT lahko nadomesti izkušenjsko učenje.
4. letnika imajo o trditvi drugačno stališče, in sicer se je polovica študentov
(50,0 ) s trditvijo strinjala, nekoliko manj študentov (35,0 ) pa se z njo ni
strinjalo.
Pri zadnji trditvi smo izpostavili, da lahko uporaba IKT nadomesti izkušenj-
sko učenje. Več kot polovica študentov 1. letnika (64,1 ) se je strinjala s tr-
ditvijo, medtem ko se večina (37,5 ) študentov 4. letnika s trditvijo sploh ni
strinjala.
Ugotovili smo, da pri tej skupini vprašanj med letniki ni statistično značilnih
razlik (preglednica 14).
Sklepne ugotovitve
Z raziskavo smo ugotovili, da imajo študenti 4. letnika večjo afiniteto do na-
ravoslovja v primerjavi s študenti 1. letnika, medtem ko pri njihovi oceni o
usposobljenosti za delo z IKT nismo opazili razlik. Med prednostmi uporabe
IKT študenti izpostavljajo, da z uporabo IKT pri pouku izboljšamo razumeva-
nje naravoslovnih vsebin pri učencih, izboljšamo motivacijo in pripomoremo
k zanimivosti pouka. Kot slabosti uporabe navajajo, da imajo pri pouku manj
nadzora nad učenci in poudarjajo, da IKT ne sme nadomestiti izkustvenega
učenja. Pri tem bi poudarili, da so bili študentje 4. letnika zelo izčrpni pri poda-
janju odgovorov, saj so te tudi utemeljili. Odgovori študentov 1. letnika niso
bili tako obsežni, kar lahko pripišemo izkušnjam in znanju, ki so jih študen-
tje 4. letnika pridobili tekom študija. Pri ugotavljanju strinjanja s trditvami o
uporabi IKT pri pouku naravoslovja so študenti izrazili najvišje strinjanje s tr-
ditvijo, vezano na pozitivni vpliv uporabe IKT na razumevanje naravnih poja-
vov in procesov. Najmanj pa so se strinjali s tem, da je uporaba IKT pri pouku
časovno potratna in da lahko nadomesti izkustveno učenje. Statistično po-
membne razlike so se pojavile pri trditvah, ki so izpostavljale pozitivne vplive
IKT na razvoj spretnosti in sposobnosti učencev, predvsem raziskovalnih spo-
sobnosti in veščin v okviru laboratorijskega dela.
347
Preglednica 14 Rezultati Mann-Whitneyevega U-preizkusa za trditve četrte skupine
Trditve Letnik R Mann-Whitney
Up
Uporaba IKT pri pouku naravoslovja je časovno . letnik , , ,
potratna. . letnik , , ,
. letnik , , ,
Pri poučevanju naravoslovja z IKT imamo manjši . letnik ,
nadzor nad učenci. . letnik ,
. letnik ,
Uporaba IKT lahko nadomesti izkušenjsko učenje.
4. letnika imajo o trditvi drugačno stališče, in sicer se je polovica študentov
(50,0 ) s trditvijo strinjala, nekoliko manj študentov (35,0 ) pa se z njo ni
strinjalo.
Pri zadnji trditvi smo izpostavili, da lahko uporaba IKT nadomesti izkušenj-
sko učenje. Več kot polovica študentov 1. letnika (64,1 ) se je strinjala s tr-
ditvijo, medtem ko se večina (37,5 ) študentov 4. letnika s trditvijo sploh ni
strinjala.
Ugotovili smo, da pri tej skupini vprašanj med letniki ni statistično značilnih
razlik (preglednica 14).
Sklepne ugotovitve
Z raziskavo smo ugotovili, da imajo študenti 4. letnika večjo afiniteto do na-
ravoslovja v primerjavi s študenti 1. letnika, medtem ko pri njihovi oceni o
usposobljenosti za delo z IKT nismo opazili razlik. Med prednostmi uporabe
IKT študenti izpostavljajo, da z uporabo IKT pri pouku izboljšamo razumeva-
nje naravoslovnih vsebin pri učencih, izboljšamo motivacijo in pripomoremo
k zanimivosti pouka. Kot slabosti uporabe navajajo, da imajo pri pouku manj
nadzora nad učenci in poudarjajo, da IKT ne sme nadomestiti izkustvenega
učenja. Pri tem bi poudarili, da so bili študentje 4. letnika zelo izčrpni pri poda-
janju odgovorov, saj so te tudi utemeljili. Odgovori študentov 1. letnika niso
bili tako obsežni, kar lahko pripišemo izkušnjam in znanju, ki so jih študen-
tje 4. letnika pridobili tekom študija. Pri ugotavljanju strinjanja s trditvami o
uporabi IKT pri pouku naravoslovja so študenti izrazili najvišje strinjanje s tr-
ditvijo, vezano na pozitivni vpliv uporabe IKT na razumevanje naravnih poja-
vov in procesov. Najmanj pa so se strinjali s tem, da je uporaba IKT pri pouku
časovno potratna in da lahko nadomesti izkustveno učenje. Statistično po-
membne razlike so se pojavile pri trditvah, ki so izpostavljale pozitivne vplive
IKT na razvoj spretnosti in sposobnosti učencev, predvsem raziskovalnih spo-
sobnosti in veščin v okviru laboratorijskega dela.
347