Page 332 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 332
bara Zorman
celostni vpogled v udeležbo, načine delovanja in njihove učinke. Poročilo
predlaga, da se za potrebe Evropske komisije zberejo podatki o ključnih pro-
gramih na področju filmske vzgoje, njihovi evalvaciji in porabi sredstev.
Sklep
V prispevku tezo, da je filmska vzgoja pomemben del kulturne vzgoje, ki pri-
naša specifične pozitivne učinke, podpiramo z analizo evropskih študij. Pose-
bej analiziramo primere, ki utemeljujejo trditvi, da izobraževanje z gibljivimi
slikami izboljšuje odnos učencev do učnih vsebin ter ponuja različne pristope
k usvajanju (konceptov) pismenosti in bralnih strategij. V drugem delu anali-
ziramo ovire za uvajanje filmske vzgoje v evropski in slovenski izobraževalni
sistem, pri čemer izpostavimo: (a) neustrezno izobraževanje učiteljev na pod-
ročju filmske vzgoje; (b) dejstvo, da filmska vzgoja ni dovolj zastopana v uč-
nih načrtih in da zajame premajhen segment šolske populacije; (c) pomanj-
kanje ustreznih didaktičnih gradiv in ustrezne infrastrukture za razvoj filmske
vzgoje; (d) nezadostno financiranje projektov na področju filmske vzgoje, (e)
pomanjkanje statističnih raziskav, ki bi omogočale celosten vpogled v to te-
matiko.
Literatura
Bazalgette, Cary. 2009. Impacts of Moving Image Education: A Summary of Rese-
arch. Glasgow: Scottish Screen.
Bergala, Alain. 2017. Vzgoja za film: razprava o poučevanju filma v šolah in drugih
okoljih. Ljubljana: Društvo za širjenje filmske kulture Kino!
Borčić, Mirjana. 2007. Filmska vzgoja na Slovenskem: spominjanja in pričevanja
1955–1980. Ljubljana: Umco.
———. 2014. Odstiranje pogleda: spomini, izkušnje, spoznanja. Ljubljana: Javni
zavod Kinodvor.
Brooks, Ruth, Adam Cooper in Lydia Penke. 2011. »Film: 21st Century Literacy:
Teaching Using Film; Statistical Evidence.« http://www.bfi
.org.uk/sites/bfi.org.uk/files/downloads/film-21st-century-literacy
-teaching-using-film-statistical-evidence.pdf
Burn, Andrew, in Jenny Leach. 2004. A Systematic Review of the Impact of ICT
on the Learning of Literacies Associated with Moving Image Texts in English,
5–16. London: EPPI-Centre.
European Commission. 2015. Showing Films and Other Audiovisual Content in
European Schools: Obstacles and Best Practices. Bruselj: European Commis-
sion.
Evropski parlament in svet. 2006. »Priporočilo Evropskega parlamenta in sveta
z dne 18. decembra 2006 o ključnih kompetencah za vseživljenjsko učenje
(2006/962/ES).« Uradni list Evropske unije L 394/10–18.
332
celostni vpogled v udeležbo, načine delovanja in njihove učinke. Poročilo
predlaga, da se za potrebe Evropske komisije zberejo podatki o ključnih pro-
gramih na področju filmske vzgoje, njihovi evalvaciji in porabi sredstev.
Sklep
V prispevku tezo, da je filmska vzgoja pomemben del kulturne vzgoje, ki pri-
naša specifične pozitivne učinke, podpiramo z analizo evropskih študij. Pose-
bej analiziramo primere, ki utemeljujejo trditvi, da izobraževanje z gibljivimi
slikami izboljšuje odnos učencev do učnih vsebin ter ponuja različne pristope
k usvajanju (konceptov) pismenosti in bralnih strategij. V drugem delu anali-
ziramo ovire za uvajanje filmske vzgoje v evropski in slovenski izobraževalni
sistem, pri čemer izpostavimo: (a) neustrezno izobraževanje učiteljev na pod-
ročju filmske vzgoje; (b) dejstvo, da filmska vzgoja ni dovolj zastopana v uč-
nih načrtih in da zajame premajhen segment šolske populacije; (c) pomanj-
kanje ustreznih didaktičnih gradiv in ustrezne infrastrukture za razvoj filmske
vzgoje; (d) nezadostno financiranje projektov na področju filmske vzgoje, (e)
pomanjkanje statističnih raziskav, ki bi omogočale celosten vpogled v to te-
matiko.
Literatura
Bazalgette, Cary. 2009. Impacts of Moving Image Education: A Summary of Rese-
arch. Glasgow: Scottish Screen.
Bergala, Alain. 2017. Vzgoja za film: razprava o poučevanju filma v šolah in drugih
okoljih. Ljubljana: Društvo za širjenje filmske kulture Kino!
Borčić, Mirjana. 2007. Filmska vzgoja na Slovenskem: spominjanja in pričevanja
1955–1980. Ljubljana: Umco.
———. 2014. Odstiranje pogleda: spomini, izkušnje, spoznanja. Ljubljana: Javni
zavod Kinodvor.
Brooks, Ruth, Adam Cooper in Lydia Penke. 2011. »Film: 21st Century Literacy:
Teaching Using Film; Statistical Evidence.« http://www.bfi
.org.uk/sites/bfi.org.uk/files/downloads/film-21st-century-literacy
-teaching-using-film-statistical-evidence.pdf
Burn, Andrew, in Jenny Leach. 2004. A Systematic Review of the Impact of ICT
on the Learning of Literacies Associated with Moving Image Texts in English,
5–16. London: EPPI-Centre.
European Commission. 2015. Showing Films and Other Audiovisual Content in
European Schools: Obstacles and Best Practices. Bruselj: European Commis-
sion.
Evropski parlament in svet. 2006. »Priporočilo Evropskega parlamenta in sveta
z dne 18. decembra 2006 o ključnih kompetencah za vseživljenjsko učenje
(2006/962/ES).« Uradni list Evropske unije L 394/10–18.
332