Page 327 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 327
Vključevanje filmske vzgoje v vzgojno-izobraževalne ustanove
Preglednica 2 Primerjava med generičnimi in specifičnimi učinki uporabe gibljivih slik v šoli
Mnenja o splošnih pozitivnih učinkih Mnenja o specifičnih pozitivnih učinkih
Učencem omogoča dostop do kulturno po-
membnega neverbalnega izraznega in spo-
razumevalnega sredstva – gibljivih slik.
Učenci s slabšim uspehom so pri pouku bolj Izboljšuje odnos manj uspešnih učencev do
dejavni in zbrani. vsebin v učnih načrtih.
Učenci izkazujejo višjo raven bralne pisme- Ponuja različne pristope k usvajanju (kon-
nosti. ceptov) pismenosti.
Izboljšajo se motivacija, samozavest in samo- Učencem omogoča propulzivno in samo-
podoba učencev. stojno vlogo pri pouku ter s tem krepi nji-
hovo samopodobo in samozavest.
Poveča se znanje o filmskem ustvarjanju in
interes zanj.
Poveča se interes za gledanje filmov in raz- Ustvarja povezave med kulturami ter znanji v
pravljanje o njih. domačem in šolskem okolju.
Izboljšajo se veščine sodelovanja in skupin-
skega dela.
Opombe Povzeto po Bazalgette (2009, 17).
ročju analize in produkcije gibljivih slik, poleg tega pa študije zajemajo večji
delež analiz, osnovanih na opazovanju projektnih dejavnosti in intervjujih z
vključenimi učenci/mladostniki in učitelji.
Študija (Bazalgette 2009) v zaključnem delu primerja mnenja o pozitivnih
učinke uporabe filma v šoli z ugotovitvami strokovnjakov v Franciji, Belgiji, na
Portugalskem, v Avstriji in na Švedskem, ki potrjujejo, da so v svojih študijah
prišli do podobnih pogledov na generične učinke uporabe filma v šoli. Te
študije navajajo naslednje pozitivne učinke filmske vzgoje:
1. boljši transfer znanja; večja učna uspešnost pri nekaterih predmetih,
zlasti pri pouku materinščin in tujih jezikov;
2. poveča se afiniteta učencev do eksperimentalnih pristopov k učenju;
3. boljši odnosi med učitelji in učenci;
4. učenci so ponosni na to, da vidijo rezultate svojega dela v konkretnem
izdelku, o katerem lahko razpravljajo s sošolci;
5. pozitivni učinki filma so jasno razvidni v procesih, ko se filmsko ustvar-
janje dopolnjuje z analizo in ko je ustvarjalnost namenjena »resnič-
nemu« občinstvu.
V pričujočem razdelku smo predstavili izsledke študij o pogledih učiteljev
in učencev na pozitivne učinke filmske vzgoje. V nadaljevanju pa bomo pose-
327
Preglednica 2 Primerjava med generičnimi in specifičnimi učinki uporabe gibljivih slik v šoli
Mnenja o splošnih pozitivnih učinkih Mnenja o specifičnih pozitivnih učinkih
Učencem omogoča dostop do kulturno po-
membnega neverbalnega izraznega in spo-
razumevalnega sredstva – gibljivih slik.
Učenci s slabšim uspehom so pri pouku bolj Izboljšuje odnos manj uspešnih učencev do
dejavni in zbrani. vsebin v učnih načrtih.
Učenci izkazujejo višjo raven bralne pisme- Ponuja različne pristope k usvajanju (kon-
nosti. ceptov) pismenosti.
Izboljšajo se motivacija, samozavest in samo- Učencem omogoča propulzivno in samo-
podoba učencev. stojno vlogo pri pouku ter s tem krepi nji-
hovo samopodobo in samozavest.
Poveča se znanje o filmskem ustvarjanju in
interes zanj.
Poveča se interes za gledanje filmov in raz- Ustvarja povezave med kulturami ter znanji v
pravljanje o njih. domačem in šolskem okolju.
Izboljšajo se veščine sodelovanja in skupin-
skega dela.
Opombe Povzeto po Bazalgette (2009, 17).
ročju analize in produkcije gibljivih slik, poleg tega pa študije zajemajo večji
delež analiz, osnovanih na opazovanju projektnih dejavnosti in intervjujih z
vključenimi učenci/mladostniki in učitelji.
Študija (Bazalgette 2009) v zaključnem delu primerja mnenja o pozitivnih
učinke uporabe filma v šoli z ugotovitvami strokovnjakov v Franciji, Belgiji, na
Portugalskem, v Avstriji in na Švedskem, ki potrjujejo, da so v svojih študijah
prišli do podobnih pogledov na generične učinke uporabe filma v šoli. Te
študije navajajo naslednje pozitivne učinke filmske vzgoje:
1. boljši transfer znanja; večja učna uspešnost pri nekaterih predmetih,
zlasti pri pouku materinščin in tujih jezikov;
2. poveča se afiniteta učencev do eksperimentalnih pristopov k učenju;
3. boljši odnosi med učitelji in učenci;
4. učenci so ponosni na to, da vidijo rezultate svojega dela v konkretnem
izdelku, o katerem lahko razpravljajo s sošolci;
5. pozitivni učinki filma so jasno razvidni v procesih, ko se filmsko ustvar-
janje dopolnjuje z analizo in ko je ustvarjalnost namenjena »resnič-
nemu« občinstvu.
V pričujočem razdelku smo predstavili izsledke študij o pogledih učiteljev
in učencev na pozitivne učinke filmske vzgoje. V nadaljevanju pa bomo pose-
327