Page 335 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 335
Pogledi študentov na vključevanje
informacijsko-komunikacijske tehnologije
v pouk naravoslovja
Nataša Dolenc Orbanić
Univerza na Primorskem
natasa.dolenc@pef.upr.si
Petra Furlan
Univerza na Primorskem
petra.furlan@pef.upr.si
Nastja Cotič
Univerza na Primorskem
nastja.cotic@pef.upr.si
V prispevku obravnavamo mnenja študentov o uporabi informacijsko-
komunikacijske tehnologije (IKT) pri pouku naravoslovja. V raziskavi je sode-
lovalo 39 študentov 1. letnika in 40 študentov 4. letnika Pedagoške fakultete
Univerze na Primorskem, študijskega programa Razredni pouk. Podatke smo
pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika, ki je zajemal tri sklope: (1) ocena
afinitete do naravoslovja in usposobljenosti za delo z IKT, (2) mnenja študentov
o prednostih in slabostih uporabe IKT ter o uporabi IKT pri delu na terenu, (3)
stališča študentov do uporabe IKT pri pouku naravoslovja. Rezultati raziskave
so pokazali, da so študenti 4. letnika nekoliko kritičnejši do uporabe IKT pri
pouku naravoslovja v primerjavi s študenti 1. letnika, kar lahko pripišemo izku-
šnjam in znanju, ki so jih študentje 4. letnika pridobili tekom študija. Pri tem bi
izpostavili, da se vsi študenti zavedajo, da uporaba IKT nima vedno samo pozi-
tivnih učinkov in da je pri pouku naravoslovja še vedno pomembno izkustveno
učenje.
Ključne besede: informacijsko-komunikacijska tehnologija, pouk naravoslovja,
študenti razrednega pouka, prednosti in slabosti IKT, mnenja študentov
Uvod
O pomenu uporabe IKT v osnovni šoli ter o njenem vplivu na učenje, mo-
tivacijo in znanje učencev poteka veliko razprav, saj so pričakovanja o upo-
rabi IKT v izobraževanju velika. Temeljijo predvsem na tem, da preko aktiv-
nejšega učnega procesa, povezanega z realnimi življenjskimi situacijami, po-
stane izobraževanje učinkovitejše, samostojnejše (Cuban 2001; Moore 2005;
Krnel 2008) in zanimivejše (Cox idr. 2004; Kler 2014). Vključevanje IKT v pouk
Štemberger, T., S. Čotar Konrad, S. Rutar in A. Žakelj, ur. 2022. Oblikovanje
inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-139-1.335-350
informacijsko-komunikacijske tehnologije
v pouk naravoslovja
Nataša Dolenc Orbanić
Univerza na Primorskem
natasa.dolenc@pef.upr.si
Petra Furlan
Univerza na Primorskem
petra.furlan@pef.upr.si
Nastja Cotič
Univerza na Primorskem
nastja.cotic@pef.upr.si
V prispevku obravnavamo mnenja študentov o uporabi informacijsko-
komunikacijske tehnologije (IKT) pri pouku naravoslovja. V raziskavi je sode-
lovalo 39 študentov 1. letnika in 40 študentov 4. letnika Pedagoške fakultete
Univerze na Primorskem, študijskega programa Razredni pouk. Podatke smo
pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika, ki je zajemal tri sklope: (1) ocena
afinitete do naravoslovja in usposobljenosti za delo z IKT, (2) mnenja študentov
o prednostih in slabostih uporabe IKT ter o uporabi IKT pri delu na terenu, (3)
stališča študentov do uporabe IKT pri pouku naravoslovja. Rezultati raziskave
so pokazali, da so študenti 4. letnika nekoliko kritičnejši do uporabe IKT pri
pouku naravoslovja v primerjavi s študenti 1. letnika, kar lahko pripišemo izku-
šnjam in znanju, ki so jih študentje 4. letnika pridobili tekom študija. Pri tem bi
izpostavili, da se vsi študenti zavedajo, da uporaba IKT nima vedno samo pozi-
tivnih učinkov in da je pri pouku naravoslovja še vedno pomembno izkustveno
učenje.
Ključne besede: informacijsko-komunikacijska tehnologija, pouk naravoslovja,
študenti razrednega pouka, prednosti in slabosti IKT, mnenja študentov
Uvod
O pomenu uporabe IKT v osnovni šoli ter o njenem vplivu na učenje, mo-
tivacijo in znanje učencev poteka veliko razprav, saj so pričakovanja o upo-
rabi IKT v izobraževanju velika. Temeljijo predvsem na tem, da preko aktiv-
nejšega učnega procesa, povezanega z realnimi življenjskimi situacijami, po-
stane izobraževanje učinkovitejše, samostojnejše (Cuban 2001; Moore 2005;
Krnel 2008) in zanimivejše (Cox idr. 2004; Kler 2014). Vključevanje IKT v pouk
Štemberger, T., S. Čotar Konrad, S. Rutar in A. Žakelj, ur. 2022. Oblikovanje
inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-139-1.335-350