Page 337 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 337
Pogledi študentov na vključevanje informacijsko-komunikacijske tehnologije

Preglednica 1 Število (f ) in strukturni odstotki (f ) vzorca glede na letnik študija

Letnik študija f f
,
. letnik  ,
. letnik  ,
Skupaj 

boljše razumevanje naravoslovja (King in Ritchie 2012). Učencem lahko pri-
bliža naravoslovje preko izkustva, raziskovanja kot tudi preko tehnologije. Le
s takimi pristopi se bodo učenci lahko razvijali v naravoslovno in tehnološko
pismene posameznike.

Namen in cilji raziskave
Z raziskavo smo želeli ugotoviti, kakšna so mnenja študentov dodiplomskega
študijskega programa Razredni pouk do uporabe IKT pri poučevanju naravo-
slovja. Poleg tega smo s primerjavo mnenj študentov 1. in 4. letnika želeli ugo-
toviti, v kolikšni meri izobraževanje na študijskem programu Razredni pouk
Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem vpliva na (pre)oblikovanje
mnenj.

Metodologija
Uporabili smo deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno metodo empi-
ričnega pedagoškega raziskovanja.

Vzorec
Raziskava temelji na neslučajnostnem, priložnostno izbranem vzorcu. Sode-
lovalo je 79 študentov Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem, študij-
skega programa Razredni pouk (preglednica 1). Vzorec je predstavljalo 39 štu-
dentov 1. letnika (49,4 ) in 40 študentov 4. letnika (50,6 ).

Merski pripomočki
Za namene raziskave smo na osnovi obstoječe literature pripravili anketni
vprašalnik, ki je bil razdeljen na tri sklope. V prvem sklopu smo pridobili po-
datke o letniku študija ter ocene o afiniteti do naravoslovja in o usposoblje-
nosti za delo z IKT. V drugem sklopu vprašalnika smo sodelujočim zastavili tri
odprta vprašanja, s katerimi smo želeli ugotoviti, kje vidijo prednosti in sla-
bosti uporabe IKT pri pouku naravoslovja ter ali se jim zdi smiselna uporaba
IKT tudi pri delu na terenu. V tretjem sklopu vprašalnika smo želeli izvedeti,
kakšna so stališča bodočih učiteljev do uporabe IKT pri pouka naravoslovja.

337
   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342