Page 326 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 326
bara Zorman

na izražanje lastne kreativnosti (76  vprašancev se je močno strinjalo s to
izjavo) in uporabo tehnologije (71 ). 55  udeležencev se je močno strinjalo
(in 40  strinjalo) s trditvijo, da bi film uporabljali pogosteje, če bi imeli več
podpore. Najmanjši delež učiteljev (19  udeležencev se je močno strinjalo,
49  strinjalo in 20  se jih ni strinjalo) je pritrdil trditvi, da je glavni razlog, ki
preprečuje večjo uporabo filma v šoli, pomanjkanje samozavesti učiteljev na
tem področju.

Drugi del raziskave, izhajajoče iz zgoraj omenjenega projekta, predstavlja
analiza podatkov, pridobljenih iz vprašalnikov za učence. Na vprašanje za
učence v angleških nižjih šolah je odgovorilo 334 otrok iz osemnajstih šol,
večinoma starih od 9 do 11 let. Ko so učence vprašali, ali so bile filmske de-
javnosti (med katerimi je prednjačilo gledanje animiranih, kratkih filmov ter
filmskih adaptacij literature) zanje (zelo) prijetne, je 98  otrok odgovorilo,
da so bile dejavnosti (zelo) prijetne. Dejavnost je bila zelo prijetna za 85 
dečkov in 80  deklic ter prijetna za skoraj 15  dečkov in 20  deklic. Najpo-
membnejša prednost uporabe filmov za osnovnošolske otroke je bil, da so
bili zaradi opisanih dejavnosti raje v šoli – s tem se je strinjalo več kot 60 
vprašancev. Poleg tega je večina otrok povedala, da si želi več tovrstnih de-
javnosti, da so se o filmih pogovarjali s starši ter da so iz filmskih dejavnosti
črpali ideje pri pisanju zgodb (Brooks, Cooper in Penke 2011).

Ugotovitve pregledne študije o učinkih izobraževanja z gibljivimi slikami
Poglede na pozitivne učinke filma v šoli obravnava tudi študija z Impacts of
Moving Image Education, A Summary of Research, ki jo je pripravila Cary Bazal-
gette leta 2009. Študija primerja ugotovitve štirinajstih predhodnih raziskav
o prednostih izobraževanja z gibljivimi slikami. Od tega upošteva pregledno
študijo šestih različnih raziskav o vplivu IKT na pismenost (povezano z giblji-
vimi slikami v angleščini) učencev v starosti 5 do 16 let. Ugotovitve teh so
povzete v prispevku, ki sta ga pripravila Andrew Burn and Jenny Leach (2004)
za Pedagoški inštitut v Londonu. Poleg tega C. Bazalgette (2009) analizira še
osem nadaljnjih študij, ki raziskujejo posledice izobraževanja z gibljivimi sli-
kami.

Osrednji del prispevka C. Bazalgette (2009) zavzema primerjava med opa-
žanji o generičnih pozitivnih učinkih izobraževanja z gibljivimi slikami na eni
strani (te se ne razlikujejo od mnenj o učinkih drugih inovativnih pristopov,
kot so npr. kulturna, gledališka ali športna vzgoja), ter pogledi na specifične
pozitivne učinke tovrstnega izobraževanja na drugi strani. Slednje izposta-
vlja sedem od štirinajstih obravnavanih študij. C. Bazalgette ugotavlja, da so v
omenjenih sedmih študijah sodelovali raziskovalci, ki so strokovnjaki na pod-

326
   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331