Page 324 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 324
bara Zorman
Preglednica 1 Spoznavanje vsebin, povezanih s filmom, v okviru slovenskih univerzitetnih
in visokošolskih študijev
Univerza FF Uvod v filmske študije, Zgodovina filmske teorije, Razvoj filmske
v Ljubljani industrije in politika avtorjev, Ključni filmi 20. stoletja, Literatura
FDV in mediji
Univerza AGRFT Filmske študije
v Mariboru FERI Filmski in televizijski študiji – drugostopenjski program
Univerza na
Primorskem Medijske komunikacije
Univerza
v Novi Gorici FHŠ Teorija in zgodovina filma, Italijanska književnost in film
PEF Filmska vzgoja
FH Literatura in druge umetnostne zvrsti
AU Medijske umetnosti in prakse
Kako pa je s spoznavanje filmskih vsebin v okviru univerzitetnega in viso-
košolskega študija? Na Univerzi v Ljubljani je mogoče film spoznavati na Fa-
kulteti za družbene vede (Filmske študije), Filozofski fakulteti (Uvod v filmske
študije, Zgodovina filmske teorije, Razvoj filmske industrije in politika avtor-
jev, Ključni filmi 20. stoletja, Literatura in mediji) in Akademiji za gledališče, ra-
dio, film in televizijo (Filmski in televizijski študiji – drugostopenjski program).
Univerza v Novi Gorici ponuja te vsebine na Fakulteti za humanistiko (Litera-
tura in druge umetnostne zvrsti) ter na Akademiji umetnosti (Medijske ume-
tnosti in prakse), Univerza na Primorskem pa na Fakulteti za humanistične
vede (Teorija in zgodovina filma, Italijanska književnost in film) in Pedagoški
fakulteti (Filmska vzgoja). Univerza v Mariboru na Fakulteti za elektroniko, ra-
čunalništvo in informatiko ponuja predmet Medijske komunikacije, ki med
drugim obravnava tudi film.¹
Filmska vzgoja se intenzivno razvija v kulturnih institucijah, zlasti v Kinod-
voru, Kinoteki in Slovenskem filmskem centru. Z razvojem didaktičnega ma-
teriala za filmsko vzgojo se je na Slovenskem začela najprej ukvarjati Mirjana
Borčić – metode, ki jih je s sodelavci (npr. Tone Rački) razvila v sedemdese-
tih in osemdesetih letih preteklega stoletja, so bile ponovno predstavljene v
knjigi Odstiranje pogleda (Borčić 2014). V zadnjih letih je razvoj didaktičnega
materiala in dobrih praks filmske vzgoje zlasti v domeni kulturnih institucij.
Omeniti velja Kinodvorova programa za mlade Kinobalon (vodita ga Barbara
Kelbl in Petra Slatinšek s sodelavci) in Animateka (Igor Prassel) ter Kinotekin
program Kino Katedra in projekt Razumevanje filme (Andrej Šprah in dr. Maja
¹ Pregled v največji meri zajema podatke iz predloga strategije nacionalnega razvoja filmske
vzgoje (glej Strgel idr. 2016).
324
Preglednica 1 Spoznavanje vsebin, povezanih s filmom, v okviru slovenskih univerzitetnih
in visokošolskih študijev
Univerza FF Uvod v filmske študije, Zgodovina filmske teorije, Razvoj filmske
v Ljubljani industrije in politika avtorjev, Ključni filmi 20. stoletja, Literatura
FDV in mediji
Univerza AGRFT Filmske študije
v Mariboru FERI Filmski in televizijski študiji – drugostopenjski program
Univerza na
Primorskem Medijske komunikacije
Univerza
v Novi Gorici FHŠ Teorija in zgodovina filma, Italijanska književnost in film
PEF Filmska vzgoja
FH Literatura in druge umetnostne zvrsti
AU Medijske umetnosti in prakse
Kako pa je s spoznavanje filmskih vsebin v okviru univerzitetnega in viso-
košolskega študija? Na Univerzi v Ljubljani je mogoče film spoznavati na Fa-
kulteti za družbene vede (Filmske študije), Filozofski fakulteti (Uvod v filmske
študije, Zgodovina filmske teorije, Razvoj filmske industrije in politika avtor-
jev, Ključni filmi 20. stoletja, Literatura in mediji) in Akademiji za gledališče, ra-
dio, film in televizijo (Filmski in televizijski študiji – drugostopenjski program).
Univerza v Novi Gorici ponuja te vsebine na Fakulteti za humanistiko (Litera-
tura in druge umetnostne zvrsti) ter na Akademiji umetnosti (Medijske ume-
tnosti in prakse), Univerza na Primorskem pa na Fakulteti za humanistične
vede (Teorija in zgodovina filma, Italijanska književnost in film) in Pedagoški
fakulteti (Filmska vzgoja). Univerza v Mariboru na Fakulteti za elektroniko, ra-
čunalništvo in informatiko ponuja predmet Medijske komunikacije, ki med
drugim obravnava tudi film.¹
Filmska vzgoja se intenzivno razvija v kulturnih institucijah, zlasti v Kinod-
voru, Kinoteki in Slovenskem filmskem centru. Z razvojem didaktičnega ma-
teriala za filmsko vzgojo se je na Slovenskem začela najprej ukvarjati Mirjana
Borčić – metode, ki jih je s sodelavci (npr. Tone Rački) razvila v sedemdese-
tih in osemdesetih letih preteklega stoletja, so bile ponovno predstavljene v
knjigi Odstiranje pogleda (Borčić 2014). V zadnjih letih je razvoj didaktičnega
materiala in dobrih praks filmske vzgoje zlasti v domeni kulturnih institucij.
Omeniti velja Kinodvorova programa za mlade Kinobalon (vodita ga Barbara
Kelbl in Petra Slatinšek s sodelavci) in Animateka (Igor Prassel) ter Kinotekin
program Kino Katedra in projekt Razumevanje filme (Andrej Šprah in dr. Maja
¹ Pregled v največji meri zajema podatke iz predloga strategije nacionalnega razvoja filmske
vzgoje (glej Strgel idr. 2016).
324