Page 285 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 285
Multisenzorni učni pripomoček
za urjenje grafomotoričnih spretnosti
v inkluzivnem razredu

Petra Tavčar Kristan
Osnovna šola Miren
petavcar@gmail.com

Vanja Riccarda Kiswarday
Univerza na Primorskem
vanjariccarda.kiswarday@pef.upr.si

Grafomotorika je kot izredno pomembna spretnost že od nekdaj veljala za pri-
marno sredstvo za doseganje višjih ciljev. Je nepogrešljiva pri vseh dejavno-
stih, ki so povezane z opismenjevanjem. Eden izmed možnih načinov urjenja
grafomotoričnih spretnosti je urjenje s pomočjo didaktičnih pripomočkov. V
prispevku predstavljamo inovativni multisenzorni učni pripomoček za urjenje
grafomotoričnih spretnosti ter navajamo ugotovitve o tem, kakšne lastnosti
mora imeti pripomoček, da bo zadostoval kazalcem učinkovitosti, univerzal-
nosti in inkluzivnosti. Rezultati, pridobljeni s pomočjo opazovanja otrok pri
preizkušanju pripomočka, odgovorov otrok na zastavljena vprašanja ter pogo-
vorov s strokovnimi delavkami so v prispevku predstavljeni v kvalitativni obliki
z opisi, analizami ter interpretacijami. Začetno predvidevanje in končna ugo-
tovitev, da je s sodelovanjem petih strokovnjakov narejen pripomoček z vsemi
svojimi značilnostmi trenutno edinstven na tem področju, prinaša tako v te-
orijo kot v prakso sicer manjši, a pomemben prispevek in je z vidika sledenja
univerzalnim načelom zanimiv mejnik za razvoj pedagoške znanosti.
Ključne besede: univerzalni didaktični učni pripomoček, grafomotorika, multi-
senzorno poučevanje, otroci s posebnimi potrebami, inkluzivni razred

Uvod
V sodobnem času je vse več otrok s posebnimi potrebami (v nadaljevanju
PP) vključenih v redno osnovno šolo. Med njimi so tudi učenci z motnjami v
branju in pisanju, ki imajo zelo pogosto pridružene tudi težave na področju
grafomotoričnih spretnosti (Žerdin 2003). Raziskave kažejo, da so v šolskem
obdobju težave pri pisanju kar dva- do trikrat pogostejše kot težave pri bra-
nju (Posokhova 2007), zato je toliko pomembneje, da se v prvem razredu
osnovne šole poleg orientacije ter slušnega in vidnega zaznavanja usmer-
jeno razvijajo tudi grafomotorične spretnosti (Udovič Medved idr. 2001). Do-
bra grafomotorična spretnost učenca je tudi predpogoj za čitljivo ter estetsko

Štemberger, T., S. Čotar Konrad, S. Rutar in A. Žakelj, ur. 2022. Oblikovanje
inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-139-1.285-302
   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290