Page 278 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 278
bara Baloh in Majda Cencič
Slika 1 Tloris vrtca Picasso-Belvedere
Otroci delajo v manjših skupinah (3–4 otroci) in skupaj raziskujejo material
ter pripomočke. Vzgojitelji jih navajajo, da pozornost usmerjajo predvsem v
podrobnosti, ki se včasih zdijo nepomembne, kot so npr. barva mize ali de-
lovne površine, zato mora biti nevtralna (bela), da ne vpliva na zaznavo; po-
stavitev materialov in pripomočkov, ki so pospravljeni v posebej pripravljene
škatle ali urejeni po barvah. Včasih raziskovanje povežejo z lastno izkušnjo,
včasih sledijo posledicam nekih dejanj. Veliko pozornosti namenjajo kako-
vosti in količini pripomočkov in materialov, ki jih ponudijo otroku.
Omenili smo že, da je po konceptu Reggio Emilia prostor tretji vzgojitelj,
zato je tričlanski tim, ki načrtuje delo, prepričan, da s postavitvijo elementov
in ureditvijo prostora lahko vpliva na otrokovo izbiro, saj otrok v predšolskem
obdobju kaže veliko empatijo za okolje, ki ga obdaja, torej za kontekst doga-
janja in stanja.
Primer inovativnega učnega prostora za spodbujanje sporazumevalne
zmožnosti otrok v postojnskem vrtcu
Predstavili smo, da so osnova procesa učenja in bistvo metode montessori
čutni pripomočki, torej čutno ali senzorno učenje. Z njimi otrok razvija in pri-
278
Slika 1 Tloris vrtca Picasso-Belvedere
Otroci delajo v manjših skupinah (3–4 otroci) in skupaj raziskujejo material
ter pripomočke. Vzgojitelji jih navajajo, da pozornost usmerjajo predvsem v
podrobnosti, ki se včasih zdijo nepomembne, kot so npr. barva mize ali de-
lovne površine, zato mora biti nevtralna (bela), da ne vpliva na zaznavo; po-
stavitev materialov in pripomočkov, ki so pospravljeni v posebej pripravljene
škatle ali urejeni po barvah. Včasih raziskovanje povežejo z lastno izkušnjo,
včasih sledijo posledicam nekih dejanj. Veliko pozornosti namenjajo kako-
vosti in količini pripomočkov in materialov, ki jih ponudijo otroku.
Omenili smo že, da je po konceptu Reggio Emilia prostor tretji vzgojitelj,
zato je tričlanski tim, ki načrtuje delo, prepričan, da s postavitvijo elementov
in ureditvijo prostora lahko vpliva na otrokovo izbiro, saj otrok v predšolskem
obdobju kaže veliko empatijo za okolje, ki ga obdaja, torej za kontekst doga-
janja in stanja.
Primer inovativnega učnega prostora za spodbujanje sporazumevalne
zmožnosti otrok v postojnskem vrtcu
Predstavili smo, da so osnova procesa učenja in bistvo metode montessori
čutni pripomočki, torej čutno ali senzorno učenje. Z njimi otrok razvija in pri-
278