Page 281 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 281
Učni prostor kot spodbuda inovativnega učenja sporazumevalne zmožnosti otrok v vrtcu
– notranjost vrtca naj bo povezana z zunanjim prostorom vrtca in naj
omogoča prehajanje noter–ven,
– poudarek na estetiki in urejenosti,
– timsko delo, bodisi vzgojitelja, pedagoga in ateljerista (vrtci Reggio
Emilia) ali vzgojitelja in arhitekta (vrtec Postojna),
– transdisciplinarni pristop učenja, kar pomeni povezovanje in pretaka-
nje kurikularnih dejavnosti v vrtcu (gibanje, jezik, umetnosti, družba,
narava, matematika),
– transdisciplinarni pristop se izraža tudi preko projektnega dela, ko se
transdisciplinarno obdeluje posamezno temo, ki izhaja iz otroka in ki
jo otrok sprejema ter spoznava z vsemi čutili,
– spodbujanje sporazumevalne zmožnosti otrok tudi z dokumentira-
njem njihovih izjav in dela,
– vključitev IKT v delo z otroki, npr. fotografiranje, snemanje ipd.
Literatura
Baloh, Barbara, in Ester Derganc. 2018. »Spodbudno učno okolje in sodobne
učne strategije pri razvijanju sporazumevalne zmožnosti v vrtcu.« V Al-
ternativne vzgojne in učne strategije v vrtcu, ur. Maruška Željeznov Seničar,
122–126. Ljubljana: MIB.
Borota, Bogdana. 2010. »Dokumentiranje glasbenega razvoja otrok v sloven-
skih vrtcih z vidika pristopa Reggio Emilia.« V Pedagoški koncept Reggio
Emilia in kurikulum za vrtce: podobnosti v različnosti, ur. Tatjana Devjak, Mar-
cela Batistič Zorec, Janez Vogrinc, Darija Skubic in Sanja Berčnik, 275–289.
Ljubljana: Univerza v Ljubljani.
Bratož, Silva, ur. 2017. Razsežnosti sodobnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze
na Primorskem.
Dolanc, Anica. 1970. »Varstvo in vzgoja predšolskih otrok: Zavetišča in otroški
vrtci na slovenskem ozemlju v avstro-ogrski monarhiji.« V Osnovna šola na
Slovenskem: 1869–1969, ur. Vlado Schmidt, Vasilij Melik in France Ostanek,
663–193. Ljubljana: Slovenski šolski muzej.
Grah, Jana. 2013. »Soustvarjanje spodbudnega učnega okolja za učence z uč-
nimi težavami.« Doktorska disertacija, Univerza v Ljubljani.
Horvat, Barbara. 2016. »Usvajanje znanja in didaktično načelo aktivnosti učen-
cev pri pouku.« Doktorska disertacija, Univerza v Ljubljani.
Ivanuš Grmek, Milena. 2003. »Učni prostor.« V Didaktika, ur. Marjan Blažič, Mi-
lena Ivanuš Grmek, Martin Kramar in France Strmčnik, 322–328. Novo me-
sto: Visokošolsko središče Novo mesto.
Komenský, Jan Amos. 1995. Velika didaktika. Novo mesto: Pedagoška obzorja.
Kordeš Demšar, Melita. 2007. »Pedagogika Montessori.« Sodobna pedagogika
58 (4): 80–91.
281
– notranjost vrtca naj bo povezana z zunanjim prostorom vrtca in naj
omogoča prehajanje noter–ven,
– poudarek na estetiki in urejenosti,
– timsko delo, bodisi vzgojitelja, pedagoga in ateljerista (vrtci Reggio
Emilia) ali vzgojitelja in arhitekta (vrtec Postojna),
– transdisciplinarni pristop učenja, kar pomeni povezovanje in pretaka-
nje kurikularnih dejavnosti v vrtcu (gibanje, jezik, umetnosti, družba,
narava, matematika),
– transdisciplinarni pristop se izraža tudi preko projektnega dela, ko se
transdisciplinarno obdeluje posamezno temo, ki izhaja iz otroka in ki
jo otrok sprejema ter spoznava z vsemi čutili,
– spodbujanje sporazumevalne zmožnosti otrok tudi z dokumentira-
njem njihovih izjav in dela,
– vključitev IKT v delo z otroki, npr. fotografiranje, snemanje ipd.
Literatura
Baloh, Barbara, in Ester Derganc. 2018. »Spodbudno učno okolje in sodobne
učne strategije pri razvijanju sporazumevalne zmožnosti v vrtcu.« V Al-
ternativne vzgojne in učne strategije v vrtcu, ur. Maruška Željeznov Seničar,
122–126. Ljubljana: MIB.
Borota, Bogdana. 2010. »Dokumentiranje glasbenega razvoja otrok v sloven-
skih vrtcih z vidika pristopa Reggio Emilia.« V Pedagoški koncept Reggio
Emilia in kurikulum za vrtce: podobnosti v različnosti, ur. Tatjana Devjak, Mar-
cela Batistič Zorec, Janez Vogrinc, Darija Skubic in Sanja Berčnik, 275–289.
Ljubljana: Univerza v Ljubljani.
Bratož, Silva, ur. 2017. Razsežnosti sodobnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze
na Primorskem.
Dolanc, Anica. 1970. »Varstvo in vzgoja predšolskih otrok: Zavetišča in otroški
vrtci na slovenskem ozemlju v avstro-ogrski monarhiji.« V Osnovna šola na
Slovenskem: 1869–1969, ur. Vlado Schmidt, Vasilij Melik in France Ostanek,
663–193. Ljubljana: Slovenski šolski muzej.
Grah, Jana. 2013. »Soustvarjanje spodbudnega učnega okolja za učence z uč-
nimi težavami.« Doktorska disertacija, Univerza v Ljubljani.
Horvat, Barbara. 2016. »Usvajanje znanja in didaktično načelo aktivnosti učen-
cev pri pouku.« Doktorska disertacija, Univerza v Ljubljani.
Ivanuš Grmek, Milena. 2003. »Učni prostor.« V Didaktika, ur. Marjan Blažič, Mi-
lena Ivanuš Grmek, Martin Kramar in France Strmčnik, 322–328. Novo me-
sto: Visokošolsko središče Novo mesto.
Komenský, Jan Amos. 1995. Velika didaktika. Novo mesto: Pedagoška obzorja.
Kordeš Demšar, Melita. 2007. »Pedagogika Montessori.« Sodobna pedagogika
58 (4): 80–91.
281