Page 83 - Gošnik, Dušan. 2020. Strategije in uspešnost podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 83
Rezultati empirične raziskave
Preglednica 49: Področje »Strategija prehitevanja« – celotna pojasnjena varianca
Začetne lastne vrednosti Vsota kvadriranih uteži po izločitvi
(po združitvi v en faktor)
Faktor
Skupaj % variance Kumulativa Skupaj % variance Kumulativa
1 v% v%
2 3,397 84,929
3 0,315 7,866 84,929 3,197 79,929 79,929
4 0,150 3,752 92,795
0,138 3,454 96,546
100,000
Matrika faktorskih uteži za področje »Strategija prehitevanja« kaže, 83
v kolikšni meri posamezna trditev znotraj področja prispeva k skupnemu
vplivu. Največji vpliv ima trditev »Spremembe v panogi sprožamo hitre-
je kot naš glavni tekmec« (preglednica 50).
Preglednica 50: Področje »Strategija prehitevanja« – matrika faktorskih uteži
Trditev Faktor
Spremembe v panogi sprožamo hitreje kot naš glavni tekmec. 1
Nove potrebe trga zaznamo hitreje kot naš glavni tekmec. 0,911
Nove izdelke/storitve na trg uvajamo hitreje kot naš glavni tekmec. 0,903
Pri uvajanju sprememb v svoje poslovanje smo hitrejši kot naš glavni tekmec. 0,896
0,866
Interna konsistentnost (Cronbachova alfa – α) v prilogi 6 prikazuje
konsistentnost (zanesljivost oz. ponovljivost rezultatov ob podobnih po-
datkih) za področje »Strategija prehitevanja«. Parameter Cronbachovo-
va alfa je v našem primeru 0,941, kar pomeni, da je naš sklop trditev na
področju dovolj konsistenten za nadaljnjo analizo.
Če povzamemo, smo preučili konsistentnost in povezanost za dejavnik
»Strategija podjetja do kupcev«, ki vključuje področja »Strategija dife-
renciacije«, »Strategija nizkih stroškov in privlačnih cen«, »Strategija
osredinjenja« in »Strategija prehitevanja«. KMO in Bartlettov test za
vsako izmed teh področij sta pokazala, da so trditve znotraj področij
medsebojno dovolj povezane in da je faktorska analiza za vsakega izmed
teh dejavnikov v nadaljevanju smiselna. Trditve znotraj posameznih pod-
ročij se združujejo v en faktor.
Preglednica 49: Področje »Strategija prehitevanja« – celotna pojasnjena varianca
Začetne lastne vrednosti Vsota kvadriranih uteži po izločitvi
(po združitvi v en faktor)
Faktor
Skupaj % variance Kumulativa Skupaj % variance Kumulativa
1 v% v%
2 3,397 84,929
3 0,315 7,866 84,929 3,197 79,929 79,929
4 0,150 3,752 92,795
0,138 3,454 96,546
100,000
Matrika faktorskih uteži za področje »Strategija prehitevanja« kaže, 83
v kolikšni meri posamezna trditev znotraj področja prispeva k skupnemu
vplivu. Največji vpliv ima trditev »Spremembe v panogi sprožamo hitre-
je kot naš glavni tekmec« (preglednica 50).
Preglednica 50: Področje »Strategija prehitevanja« – matrika faktorskih uteži
Trditev Faktor
Spremembe v panogi sprožamo hitreje kot naš glavni tekmec. 1
Nove potrebe trga zaznamo hitreje kot naš glavni tekmec. 0,911
Nove izdelke/storitve na trg uvajamo hitreje kot naš glavni tekmec. 0,903
Pri uvajanju sprememb v svoje poslovanje smo hitrejši kot naš glavni tekmec. 0,896
0,866
Interna konsistentnost (Cronbachova alfa – α) v prilogi 6 prikazuje
konsistentnost (zanesljivost oz. ponovljivost rezultatov ob podobnih po-
datkih) za področje »Strategija prehitevanja«. Parameter Cronbachovo-
va alfa je v našem primeru 0,941, kar pomeni, da je naš sklop trditev na
področju dovolj konsistenten za nadaljnjo analizo.
Če povzamemo, smo preučili konsistentnost in povezanost za dejavnik
»Strategija podjetja do kupcev«, ki vključuje področja »Strategija dife-
renciacije«, »Strategija nizkih stroškov in privlačnih cen«, »Strategija
osredinjenja« in »Strategija prehitevanja«. KMO in Bartlettov test za
vsako izmed teh področij sta pokazala, da so trditve znotraj področij
medsebojno dovolj povezane in da je faktorska analiza za vsakega izmed
teh dejavnikov v nadaljevanju smiselna. Trditve znotraj posameznih pod-
ročij se združujejo v en faktor.