Page 81 - Gošnik, Dušan. 2020. Strategije in uspešnost podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 81
Rezultati empirične raziskave
Preglednica 45: Področje »Strategija osredinjenja« – matrika faktorskih uteži
Trditev Faktor
Z našimi izdelki/storitvami ciljamo na ozek segment kupcev. 1
Na trg ponujamo ožji nabor izdelkov/storitev kot naša konkurenca. 0,765
Na trg ponujamo izdelke/storitve v ozkem cenovnem segmentu. 0,686
Na trg ponujamo specialne/nišne izdelke/storitve. 0,594
0,451
Rezultati ocen na področju »Strategija prehitevanja« 81
Strategija prehitevanja v našem modelu povezav predstavlja sestavni del
dejavnika »Strategija podjetja do kupcev«, za katerega smo na podlagi
raziskane literature in spoznanj v teoretičnem delu predpostavili, da ima
vpliv na odvisno spremenljivko, to je uspešnost podjetja (slika 1). Uvodo-
ma predstavljamo rezultate analize povezanosti posameznih trditev in re-
zultate analize interne konsistentnosti, ki se nanašajo na področje »Stra-
tegija prehitevanja«.
Preglednica 46 kaže rezultate analize povezanosti na področju »Stra-
tegija prehitevanja«. V našem primeru je povezanost med trditvami v
vseh primerih zelo močna, saj so vse vrednosti nad 0,3. V našem primeru
je determinanta 0,022, kar je nad 0,00001 in pomeni, da različne trditve
znotraj področja merijo različni vpliv (ne merijo enega in istega) in so pri-
merne za nadaljnjo analizo.
Preglednica 46: Področje »Strategija prehitevanja« – povezanost med trditvami
Trditev Nove potre Nove izdel Pri uvajanju Spremem
be trga zaz ke/storitve sprememb v be v panogi
namo hitre na trg uva svoje poslo sprožamo hi
je kot naš jamo hitre vanje smo hi treje kot naš
glavni tek je kot naš trejši kot naš glavni tek
glavni tek glavni tek
mec. mec.
mec. mec.
Nove potrebe trga zaznamo hitreje kot naš glavni 1,000
tekmec.
Nove izdelke/storitve na trg uvajamo hitreje kot naš 0,862 1,000
glavni tekmec.
Pri uvajanju sprememb v svoje poslovanje smo hitrejši 0,755 0,747 1,000
kot naš glavni tekmec.
Spremembe v panogi sprožamo hitreje kot naš glavni 0,796 0,790 0,844 1,000
tekmec.
Determinanta = 0,022
Preglednica 45: Področje »Strategija osredinjenja« – matrika faktorskih uteži
Trditev Faktor
Z našimi izdelki/storitvami ciljamo na ozek segment kupcev. 1
Na trg ponujamo ožji nabor izdelkov/storitev kot naša konkurenca. 0,765
Na trg ponujamo izdelke/storitve v ozkem cenovnem segmentu. 0,686
Na trg ponujamo specialne/nišne izdelke/storitve. 0,594
0,451
Rezultati ocen na področju »Strategija prehitevanja« 81
Strategija prehitevanja v našem modelu povezav predstavlja sestavni del
dejavnika »Strategija podjetja do kupcev«, za katerega smo na podlagi
raziskane literature in spoznanj v teoretičnem delu predpostavili, da ima
vpliv na odvisno spremenljivko, to je uspešnost podjetja (slika 1). Uvodo-
ma predstavljamo rezultate analize povezanosti posameznih trditev in re-
zultate analize interne konsistentnosti, ki se nanašajo na področje »Stra-
tegija prehitevanja«.
Preglednica 46 kaže rezultate analize povezanosti na področju »Stra-
tegija prehitevanja«. V našem primeru je povezanost med trditvami v
vseh primerih zelo močna, saj so vse vrednosti nad 0,3. V našem primeru
je determinanta 0,022, kar je nad 0,00001 in pomeni, da različne trditve
znotraj področja merijo različni vpliv (ne merijo enega in istega) in so pri-
merne za nadaljnjo analizo.
Preglednica 46: Področje »Strategija prehitevanja« – povezanost med trditvami
Trditev Nove potre Nove izdel Pri uvajanju Spremem
be trga zaz ke/storitve sprememb v be v panogi
namo hitre na trg uva svoje poslo sprožamo hi
je kot naš jamo hitre vanje smo hi treje kot naš
glavni tek je kot naš trejši kot naš glavni tek
glavni tek glavni tek
mec. mec.
mec. mec.
Nove potrebe trga zaznamo hitreje kot naš glavni 1,000
tekmec.
Nove izdelke/storitve na trg uvajamo hitreje kot naš 0,862 1,000
glavni tekmec.
Pri uvajanju sprememb v svoje poslovanje smo hitrejši 0,755 0,747 1,000
kot naš glavni tekmec.
Spremembe v panogi sprožamo hitreje kot naš glavni 0,796 0,790 0,844 1,000
tekmec.
Determinanta = 0,022