Page 85 - Gošnik, Dušan. 2020. Strategije in uspešnost podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 85
Povzetek ugotovitev raziskave
V sklepnem delu naloge podajamo skupno poročilo o preverjanju hipote-
ze, interpretiramo rezultate, povzamemo spoznanja raziskave, podajamo
implikacije za delo v praksi, opisujemo prispevek k znanosti ter dajemo
usmeritve za nadaljnja raziskovanja na tem področju.
Povzetek o preverjanju zastavljenega modela in interpretacija
rezultatov
Naš model povezav med izbranimi dejavniki sprememb v okolju, strategi-
jami podjetja do kupcev in uspešnostjo podjetja (slika 1) smo najprej vnes-
li v strukturni model. Skozi analizo se je uvodoma izkazalo, da dejavnika
»Spremembe v okolju« in »Strategija podjetja do kupcev«, kot enotna
dejavnika večjega števila spremenljivk, nimata statistično značilnega vpli-
va na katero izmed izbranih odvisnih spremenljivk, ki merijo uspešnost
podjetja (ROA, ROE, EVA, BON). Zato smo v nadaljevanju model pos-
topoma izboljševali, vpliv na uspešnost podjetja pa smo raziskali na ravni
posameznih trditev (spremenljivk).
Model smo izboljševali tako, da smo s pomočjo postopnega izločanja
spremenljivk iz modela ohranili le tiste spremenljivke (trditve znotraj po-
sameznega dejavnika), ki statistično značilno pojasnjujejo uspešnost pod-
jetja s pomočjo strukturnega modela.
Hipotezo »Spremembe v okolju vplivajo na izbor strategije podjetja do
kupcev, kar rezultira v uspešnosti podjetja. Podjetja, ki uporabljajo strategi-
jo diferenciacije so uspešnejša kot tista, ki uporabljajo eno od ostalih ostale
strategij (strategijo nizkih stroškov in privlačnih cen, strategijo osredinjenja,
strategijo prehitevanja).« smo preverjali s pomočjo linearnih strukturnih
V sklepnem delu naloge podajamo skupno poročilo o preverjanju hipote-
ze, interpretiramo rezultate, povzamemo spoznanja raziskave, podajamo
implikacije za delo v praksi, opisujemo prispevek k znanosti ter dajemo
usmeritve za nadaljnja raziskovanja na tem področju.
Povzetek o preverjanju zastavljenega modela in interpretacija
rezultatov
Naš model povezav med izbranimi dejavniki sprememb v okolju, strategi-
jami podjetja do kupcev in uspešnostjo podjetja (slika 1) smo najprej vnes-
li v strukturni model. Skozi analizo se je uvodoma izkazalo, da dejavnika
»Spremembe v okolju« in »Strategija podjetja do kupcev«, kot enotna
dejavnika večjega števila spremenljivk, nimata statistično značilnega vpli-
va na katero izmed izbranih odvisnih spremenljivk, ki merijo uspešnost
podjetja (ROA, ROE, EVA, BON). Zato smo v nadaljevanju model pos-
topoma izboljševali, vpliv na uspešnost podjetja pa smo raziskali na ravni
posameznih trditev (spremenljivk).
Model smo izboljševali tako, da smo s pomočjo postopnega izločanja
spremenljivk iz modela ohranili le tiste spremenljivke (trditve znotraj po-
sameznega dejavnika), ki statistično značilno pojasnjujejo uspešnost pod-
jetja s pomočjo strukturnega modela.
Hipotezo »Spremembe v okolju vplivajo na izbor strategije podjetja do
kupcev, kar rezultira v uspešnosti podjetja. Podjetja, ki uporabljajo strategi-
jo diferenciacije so uspešnejša kot tista, ki uporabljajo eno od ostalih ostale
strategij (strategijo nizkih stroškov in privlačnih cen, strategijo osredinjenja,
strategijo prehitevanja).« smo preverjali s pomočjo linearnih strukturnih