Page 78 - Gošnik, Dušan. 2020. Strategije in uspešnost podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 78
ategije in uspešnost podjetja
Preglednica 39: Področje »Strategija nizkih stroškov in privlačnih cen« – celotna pojasnjena
varianca
Začetne lastne vrednosti Vsota kvadriranih uteži po izločitvi
(po združitvi v en faktor)
Faktor
Skupaj % variance Kumulativa Skupaj % variance Kumulativa
1 v% v%
2 1,478 73,904
0,522 26,096 73,904 0,954 47,711 47,711
100,000
Preglednica 40: Področje »Strategija nizkih stroškov in privlačnih cen« – matrika faktorskih
uteži
78 Trditev Faktor
1
V procesih podjetja nenehno poudarjamo zniževanje vseh vrst stroškov poslovanja.
Pri iskanju stroškovno najugodnejših virov (materialov, energije, znanja ipd.) na trgu 0,691
smo zelo uspešni.
0,691
Interna konsistentnost (Cronbachoca alfa – α) kaže konsistentnost
(zanesljivost oz. ponovljivost rezultatov ob podobnih podatkih) za po-
dročje. Parameter Cronbachova alfa je v našem primeru 0,643, kar pome-
ni, da je naš sklop trditev za področje »Strategija nizkih stroškov in pri-
vlačnih cen« dovolj konsistenten (Priloga 6).
Rezultati ocen na področju »Strategija osredinjenja«
Strategija osredinjanja v našem modelu povezav predstavlja sestavni del
dejavnika »Strategija podjetja do kupcev«, za katerega smo na podlagi
raziskane literature in spoznanj v teoretičnem delu predpostavili, da ima
vpliv na odvisno spremenljivko, to je uspešnost podjetja (slika 1). Uvo-
doma predstavljamo rezultate analize povezanosti posameznih trditev
in rezultate analize interne konsistentnosti, ki se nanašajo na področje
»Strategija osredinjenja«. Rezultati analize kažejo, da je povezanost med
trditvami znotraj področja relativno dobra, z manjšo izjemo, ki pa se ne
ponavlja. Zaznano je le manjše neujemanje med trditvijo 3 in 4 (pregled
nica 41).
Ker se nepovezanost po več kriterijih ne ponavlja pri drugih trditvah
in ker je v tem primeru povezanost med trditvijo 4 in drugimi trditva-
mi večja od 0,3, ni potrebe po izključitvi trditve 3 ali 4. V nadaljnji anali-
Preglednica 39: Področje »Strategija nizkih stroškov in privlačnih cen« – celotna pojasnjena
varianca
Začetne lastne vrednosti Vsota kvadriranih uteži po izločitvi
(po združitvi v en faktor)
Faktor
Skupaj % variance Kumulativa Skupaj % variance Kumulativa
1 v% v%
2 1,478 73,904
0,522 26,096 73,904 0,954 47,711 47,711
100,000
Preglednica 40: Področje »Strategija nizkih stroškov in privlačnih cen« – matrika faktorskih
uteži
78 Trditev Faktor
1
V procesih podjetja nenehno poudarjamo zniževanje vseh vrst stroškov poslovanja.
Pri iskanju stroškovno najugodnejših virov (materialov, energije, znanja ipd.) na trgu 0,691
smo zelo uspešni.
0,691
Interna konsistentnost (Cronbachoca alfa – α) kaže konsistentnost
(zanesljivost oz. ponovljivost rezultatov ob podobnih podatkih) za po-
dročje. Parameter Cronbachova alfa je v našem primeru 0,643, kar pome-
ni, da je naš sklop trditev za področje »Strategija nizkih stroškov in pri-
vlačnih cen« dovolj konsistenten (Priloga 6).
Rezultati ocen na področju »Strategija osredinjenja«
Strategija osredinjanja v našem modelu povezav predstavlja sestavni del
dejavnika »Strategija podjetja do kupcev«, za katerega smo na podlagi
raziskane literature in spoznanj v teoretičnem delu predpostavili, da ima
vpliv na odvisno spremenljivko, to je uspešnost podjetja (slika 1). Uvo-
doma predstavljamo rezultate analize povezanosti posameznih trditev
in rezultate analize interne konsistentnosti, ki se nanašajo na področje
»Strategija osredinjenja«. Rezultati analize kažejo, da je povezanost med
trditvami znotraj področja relativno dobra, z manjšo izjemo, ki pa se ne
ponavlja. Zaznano je le manjše neujemanje med trditvijo 3 in 4 (pregled
nica 41).
Ker se nepovezanost po več kriterijih ne ponavlja pri drugih trditvah
in ker je v tem primeru povezanost med trditvijo 4 in drugimi trditva-
mi večja od 0,3, ni potrebe po izključitvi trditve 3 ali 4. V nadaljnji anali-