Page 88 - Gošnik, Dušan. 2020. Strategije in uspešnost podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 88
ategije in uspešnost podjetja

Preglednica 52: Primerjava priporočenih in doseženih vrednosti modela SEM

Parameter Priporočene vrednosti Dejanske vrednosti modela v naši
(Bentler in Bonett 1980) raziskavi

Bentler-Bonettov indeks ali normi- med 0,90 in 0,95 – mejna vrednost 0,759 – slabo prileganje
ran indeks prileganja modela (NFI) nad 0,95 – dobro prileganje
pod 0,90 – slabo prileganje

RMSEA 0,01 – odlično prileganje 0,101 – blizu povprečnega prileganja
0,05 – dobro prileganje
0,08 – povprečno prileganje

TLI je odvisen od povprečne jakos- nad 0,95 – idealna vrednost 0,727 – rahlo pod idealno vrednostjo
ti korelacij med podatki, pri čemer je
njegova vrednost v obratnem soraz-
merju z jakostjo korelacij.

88 CFI Ko je CFI pod 1, bo CFI višji od TLI. CFI = 0,825
CFI ni relevanten, če je RMSEA Ker je v našem primeru RMSEA =
izhodiščnega modela pod 0,158. 0,101, dajemo pri oceni modela težo
NFI, RMSEA in TLI.

Naš model ne podaja idealnih vrednosti povezave med dejavnikom
»Spremembe v okolju« in uspešnostjo podjetja, kar lahko utemeljimo s
tem, da (1) je naš model relativno kompleksen, saj smo zajeli relativno ve-
liko število povezav in vplivov; (2) velikost vzorca in odgovori, ki so jih
podali anketiranci, vplivajo na rezultate modela. Ocenjujemo, da bi večji
vzorec lahko pripomogel k temu, da bi model dosegel optimalnejše vred-
nosti in bi tako tudi pridobil na posploševanju rezultatov. Zaradi veli-
kosti ekonomije v Sloveniji in s tem števila podjetij se to odraža tudi na
vzorcu. (3) Merski instrument se je na področju merjenja zunanjih vpli-
vov okolja podjetja na uspešnost pri nas izkazal za šibkega. To se je zgodi-
lo kljub temu, da smo izhajali iz predhodnih raziskav in uporabe merske-
ga instrumenta, ki so ga uporabili drugi raziskovalci v svojih raziskavah
(Jaworski in Kohli 1993; Li in Calantone 1998; Danneels in Sethi 2003;
Strecker 2009). Odstopanje pri nas lahko utemeljimo z manjšo velikostjo
vzorca pri podobni odzivnosti anketirancev. Ocenjujemo, da bi veljavnost
modela lahko izboljšali s tem, ko bi optimizirali število povezav v njem
(vključili bi manjše število vplivov) in povečali vzorec.

Povzetek ugotovitev preverjanja zastavljene hipoteze
Na podlagi rezultatov analiz tako lahko potrdimo hipotezo, in sicer da
spremembe v okolju vplivajo na izbor strategije podjetja do kupcev, kar
rezultira v uspešnosti podjetja. Podjetja, ki uporabljajo strategijo diferen-
ciacije, so uspešnejša kot tista, ki uporabljajo eno od ostalih strategij (stra-
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93