Page 87 - Gošnik, Dušan. 2020. Strategije in uspešnost podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 87
Povzetek ugotovitev raziskave
Preglednica 51: Oznake spremenljivk v modelu SEM
Oznaka Trditev/Spremenljivka 87
Q5a
Q5b Naši glavni dobavitelji veljajo za vodilne na svojem področju poslovanja.
Q5c
S svojimi glavnimi dobavitelji vzpostavljamo dolgoročna strateška partnerstva.
Q5d
Naši glavni dobavitelji se hitro prilagajajo spremembam v panogi.
Q6a Konkurenčnost naših izdelkov/storitev je odvisna predvsem od inovativnosti
Q6b naših dobaviteljev.
Q6c Naši izdelki/storitve so bistveno drugačni od našega glavnega tekmeca v
Q6d
Q2c panogi.
Pri trženju smo inovativnejši kot naš glavni tekmec v panogi.
Stremimo k prepoznavnosti lastne blagovne znamke.
Več vlagamo v marketinško komuniciranje kot naš glavni tekmec v panogi.
Na nas se obračajo povsem novi kupci, s katerimi še nismo sodelovali.
Podatek ROA smo pridobili iz javno dostopnih baz (GVIN) za zad-
njih pet let. V analizi smo upoštevali petletno povprečje. Podatek BON
smo pridobili iz javno dostopnih baz (GVIN) za zadnja štiri leta. V anali-
zi smo za podatek o BON tako upoštevali štiriletno povprečje. Spremen-
ljivka BON je v osnovi opisna spremenljivka, ki smo ji za namen analize
priredili rang (številčne vrednosti).
Slika 2 prikazuje moč povezav s Pearsonovim koeficientom (min. 0,
max. 1). Višje vrednosti koeficientov kažejo na močnejšo povezavo (ko-
relacija, regresija). Pri faktorski analizi moč povezav kaže beta vrednost.
Višja kot je slednja, močnejši je vpliv, relativno v primerjavi z drugimi
vplivi. Pozitivne vrednosti kažejo istosmerno povezavo, negativne vred-
nosti obratno povezavo.
Spremembe v okolju smo merili s štirimi skupinami trditev za pod-
ročja »Kupci«, »Konkurenti«, »Tehnologija« in »Dobavitelji«, pri če-
mer v končni analizi ostane le še sklop trditev (Q5a, b, c, d), ki se je nana-
šal na dobavitelje (DOBAVA) in eno izmed trditev (Q2c) za področje
»Kupci«. Uporabo strategije diferenciacije (STRDIF) smo merili s tr-
ditvami (Q6abcd).
Diagnostika strukturnega modela za model kot celoto ne poda ideal-
nih vrednosti parametrov modela (preglednica 52). Dosegli smo najboljši
približek na danem vzorcu, do katerega nam je uspelo priti z iterativnim
postopkom izboljšav. Celoten izpis obdelave podatkov s strukturnim mo-
delom za hipotezo podajamo v prilogi 5.
Preglednica 51: Oznake spremenljivk v modelu SEM
Oznaka Trditev/Spremenljivka 87
Q5a
Q5b Naši glavni dobavitelji veljajo za vodilne na svojem področju poslovanja.
Q5c
S svojimi glavnimi dobavitelji vzpostavljamo dolgoročna strateška partnerstva.
Q5d
Naši glavni dobavitelji se hitro prilagajajo spremembam v panogi.
Q6a Konkurenčnost naših izdelkov/storitev je odvisna predvsem od inovativnosti
Q6b naših dobaviteljev.
Q6c Naši izdelki/storitve so bistveno drugačni od našega glavnega tekmeca v
Q6d
Q2c panogi.
Pri trženju smo inovativnejši kot naš glavni tekmec v panogi.
Stremimo k prepoznavnosti lastne blagovne znamke.
Več vlagamo v marketinško komuniciranje kot naš glavni tekmec v panogi.
Na nas se obračajo povsem novi kupci, s katerimi še nismo sodelovali.
Podatek ROA smo pridobili iz javno dostopnih baz (GVIN) za zad-
njih pet let. V analizi smo upoštevali petletno povprečje. Podatek BON
smo pridobili iz javno dostopnih baz (GVIN) za zadnja štiri leta. V anali-
zi smo za podatek o BON tako upoštevali štiriletno povprečje. Spremen-
ljivka BON je v osnovi opisna spremenljivka, ki smo ji za namen analize
priredili rang (številčne vrednosti).
Slika 2 prikazuje moč povezav s Pearsonovim koeficientom (min. 0,
max. 1). Višje vrednosti koeficientov kažejo na močnejšo povezavo (ko-
relacija, regresija). Pri faktorski analizi moč povezav kaže beta vrednost.
Višja kot je slednja, močnejši je vpliv, relativno v primerjavi z drugimi
vplivi. Pozitivne vrednosti kažejo istosmerno povezavo, negativne vred-
nosti obratno povezavo.
Spremembe v okolju smo merili s štirimi skupinami trditev za pod-
ročja »Kupci«, »Konkurenti«, »Tehnologija« in »Dobavitelji«, pri če-
mer v končni analizi ostane le še sklop trditev (Q5a, b, c, d), ki se je nana-
šal na dobavitelje (DOBAVA) in eno izmed trditev (Q2c) za področje
»Kupci«. Uporabo strategije diferenciacije (STRDIF) smo merili s tr-
ditvami (Q6abcd).
Diagnostika strukturnega modela za model kot celoto ne poda ideal-
nih vrednosti parametrov modela (preglednica 52). Dosegli smo najboljši
približek na danem vzorcu, do katerega nam je uspelo priti z iterativnim
postopkom izboljšav. Celoten izpis obdelave podatkov s strukturnim mo-
delom za hipotezo podajamo v prilogi 5.