Page 80 - Gošnik, Dušan. 2020. Strategije in uspešnost podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 80
ategije in uspešnost podjetja
Preglednica 43: Področje »Strategija osredinjenja« – komunalitete
Trditev Začetni Po izločitvi faktorjev
0,385 0,586
Z našimi izdelki/storitvami ciljamo na ozek segment kupcev.
Na trg ponujamo ožji nabor izdelkov/storitev kot naša 0,333 0,471
konkurenca.
Na trg ponujamo izdelke/storitve v ozkem cenovnem segmentu. 0,321 0,352
Na trg ponujamo specialne/nišne izdelke/storitve. 0,228 0,203
Komunalitete pred ekstrakcijo so za področje »Strategija osredi-
njenja« večinoma nad 0,3, z izjemo zadnje trditve, toda na podlagi dru-
gih kriterijev (povezanost med trditvami glede na vrednosti, ponavljanje
vrednosti pod 0,3 pri enaki trditvi, zanesljivost koeficienta Cronbachova
80 alfa) se odločimo, da trditev vseeno obdržimo (priloga 6).
Celotna pojasnjena varianca za področje »Strategija osredinjenja«
prikazuje delež ohranjene variabilnosti, ko trditve združimo v en faktor
(preglednica 44). Z enim faktorjem pojasnimo 40,3 % pojasnjene vari-
ance, kar pomeni, da podatki nakazujejo na enodimenzionalno struktu-
ro področja. Trditve znotraj področja za nadaljnjo analizo lahko združi-
mo v en faktor.
Preglednica 44: Področje »Strategija osredinjenja« – celotna pojasnjena varianca
Začetne lastne vrednosti Vsota kvadriranih uteži po izločitvi
(po združitvi v en faktor)
Faktor
Skupaj % variance Kumulativa Skupaj % variance Kumulativa
1 v% 1,612 40,309 v%
2 2,169 54,230
3 0,892 22,308 54,230 40,309
4 0,520 12,996 76,538
0,419 10,467 89,533
100,000
Matrika faktorskih uteži za področje »Strategija osredinjenja« kaže,
v kolikšni meri posamezna trditev znotraj področja prispeva k skupnemu
vplivu. Največji vpliv ima trditev »Z našimi izdelki/storitvami ciljamo
na ozek segment kupcev« (preglednica 45).
Interna konsistentnost (Cronbachova alfa – α) prikazuje konsistent
nost (zanesljivost oz. ponovljivost rezultatov ob podobnih podatkih) za
področje »Strategija osredinjenja«. Parameter Cronbachov alfa je v na-
šem primeru 0,710, kar pomeni, da je naš sklop trditev za področje dovolj
konsistenten za nadaljnjo analizo (priloga 6).
Preglednica 43: Področje »Strategija osredinjenja« – komunalitete
Trditev Začetni Po izločitvi faktorjev
0,385 0,586
Z našimi izdelki/storitvami ciljamo na ozek segment kupcev.
Na trg ponujamo ožji nabor izdelkov/storitev kot naša 0,333 0,471
konkurenca.
Na trg ponujamo izdelke/storitve v ozkem cenovnem segmentu. 0,321 0,352
Na trg ponujamo specialne/nišne izdelke/storitve. 0,228 0,203
Komunalitete pred ekstrakcijo so za področje »Strategija osredi-
njenja« večinoma nad 0,3, z izjemo zadnje trditve, toda na podlagi dru-
gih kriterijev (povezanost med trditvami glede na vrednosti, ponavljanje
vrednosti pod 0,3 pri enaki trditvi, zanesljivost koeficienta Cronbachova
80 alfa) se odločimo, da trditev vseeno obdržimo (priloga 6).
Celotna pojasnjena varianca za področje »Strategija osredinjenja«
prikazuje delež ohranjene variabilnosti, ko trditve združimo v en faktor
(preglednica 44). Z enim faktorjem pojasnimo 40,3 % pojasnjene vari-
ance, kar pomeni, da podatki nakazujejo na enodimenzionalno struktu-
ro področja. Trditve znotraj področja za nadaljnjo analizo lahko združi-
mo v en faktor.
Preglednica 44: Področje »Strategija osredinjenja« – celotna pojasnjena varianca
Začetne lastne vrednosti Vsota kvadriranih uteži po izločitvi
(po združitvi v en faktor)
Faktor
Skupaj % variance Kumulativa Skupaj % variance Kumulativa
1 v% 1,612 40,309 v%
2 2,169 54,230
3 0,892 22,308 54,230 40,309
4 0,520 12,996 76,538
0,419 10,467 89,533
100,000
Matrika faktorskih uteži za področje »Strategija osredinjenja« kaže,
v kolikšni meri posamezna trditev znotraj področja prispeva k skupnemu
vplivu. Največji vpliv ima trditev »Z našimi izdelki/storitvami ciljamo
na ozek segment kupcev« (preglednica 45).
Interna konsistentnost (Cronbachova alfa – α) prikazuje konsistent
nost (zanesljivost oz. ponovljivost rezultatov ob podobnih podatkih) za
področje »Strategija osredinjenja«. Parameter Cronbachov alfa je v na-
šem primeru 0,710, kar pomeni, da je naš sklop trditev za področje dovolj
konsistenten za nadaljnjo analizo (priloga 6).