Page 82 - Gošnik, Dušan. 2020. Strategije in uspešnost podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 82
ategije in uspešnost podjetja

KMO in Bartlettov test sta nam za področje »Strategija prehitevanja«
pomagala določiti, ali so trditve znotraj področja medsebojno dovolj po-
vezane, da bi bila faktorska analiza v nadaljevanju smiselna (pregledni-
ca 47). Za naš primer rezultati kažejo, da je KMO 0,825, kar je nad 0,5,
prav tako je Bartlettov test statistično značilen, saj je p-vrednost pod
0,05 (pod 5 %). Iz tega izhaja, da so trditve znotraj področja »Strategija
osredinjenja« medsebojno dovolj povezane in da je faktorska analiza v
nadaljevanju smiselna.

Preglednica 47: Področje »Strategija prehitevanja« – KMO in Bartlettov test

Kaiser-Meyer-Olkinova mera vzorčne ustreznosti 0,825
608,888
Bartlettov test sferičnosti Hi-kvadrat
Stopinje prostosti 6
82 0,000
p-vrednost

Analizirali smo tudi komunalitete. Te prikazujejo delež variance
opazovanih trditev, ki jo lahko pripišemo skupnemu faktorju »Strategija
prehitevanja« oz. pojasnjeni varianci (preglednica 48). Komunalitete za
področje »Strategija prehitevanja« prikazujejo delež variance opazova-
nih trditev, ki jo lahko pripišemo skupnemu faktorju oz. celotni varianci
(preglednica 59). Komunalitete pred ekstrakcijo za področje »Strategija
prehitevanja« so vse nad 0,3. Odločimo se, da vse štiri trditve za nadalj-
njo analizo obdržimo.

Preglednica 48: Področje »Strategija prehitevanja« – komunalitete

Trditev Začetni Po izločitvi faktorjev
0,782 0,815
Nove potrebe trga zaznamo hitreje kot naš glavni tekmec. 0,775 0,802

Nove izdelke/storitve na trg uvajamo hitreje kot naš glavni 0,735 0,750
tekmec. 0,782 0,830

Pri uvajanju sprememb v svoje poslovanje smo hitrejši kot naš
glavni tekmec.

Spremembe v panogi sprožamo hitreje kot naš glavni tekmec.

Celotna pojasnjena varianca za področje »Strategija prehitevanja«
prikazuje delež ohranjene variabilnosti, ko trditve združimo v en faktor
(preglednica 49). Z enim faktorjem pojasnimo 79,9 % pojasnjene varian-
ce, kar pomeni, da podatki nakazujejo na enodimenzionalno strukturo
področja »Strategija prehitevanja«. Trditve se združujejo v en faktor.
Dodatno je kolenski diagram prikazan v prilogi 4.
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87