Page 38 - Gošnik, Dušan. 2020. Strategije in uspešnost podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 38
Strategije in uspešnost podjetja

- Na nas se obračajo povsem novi kupci, s katerimi še nismo sode-
lovali.

- Struktura naših kupcev se s časom zelo malo spreminja.

Področje »Konkurenti« v okviru dejavnika »Spremembe v okolju«
smo zajeli z naslednjimi trditvami:

- V našo panogo ves čas vstopajo novi konkurenti.
- Konkurenti v naši panogi pogosto spreminjajo svojo strategijo.
- Tržni deleži med konkurenti v naši panogi se s časom zelo spre-

minjajo.
- Naš glavni tekmec v panogi se hitreje prilagaja na spremembe

kot mi.

38 Področje »Tehnologija« v okviru dejavnika »Spremembe v okolju«
smo zajeli z naslednjimi trditvami:

- Tehnološke spremembe, ki se dogajajo v naši panogi, so zelo veli-
ke.

- Tehnološke spremembe se v naši panogi dogajajo zelo hitro.
- Tehnološke spremembe nam omogočajo veliko novih priložnos-

ti za rast našega podjetja.
- Tehnološki razvoj za nadaljnja 2–3 leta je v naši panogi zelo tež-

ko napovedati.

Področje »Dobavitelji« v okviru dejavnika »Spremembe v okolju«
smo zajeli z naslednjimi trditvami:

- Naši glavni dobavitelji veljajo za vodilne na svojem področju po-
slovanja.

- Z našimi glavnimi dobavitelji vzpostavljamo dolgoročna strate-
ška partnerstva.

- Naši glavni dobavitelji se hitro prilagajajo spremembam v pano-
gi.

- Konkurenčnost naših izdelkov/storitev je odvisna predvsem od
inovativnosti naših dobaviteljev.

Vsako izmed trditev smo opremili z mersko lestvico po Likertu ter
jo vključili v anketni vprašalnik z opisi in navodili za izpolnjevanje, kar
predstavlja naš merski instrument za to, in sicer za dejavnik »Spremembe
v okolju« (priloga 1).

Pri razvoju trditev v sklopu dejavnika »Spremembe v okolju« smo
izhajali iz podobnih raziskav na tem področju, kjer so posamezne trditve
že bile uporabljene kot del merskega instrumenta (Jaworski in Kohli
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43