Page 35 - Gošnik, Dušan. 2020. Strategije in uspešnost podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 35
Teoretični model povezav,
hipoteza in merski instrument
V nadaljevanju tega poglavja predstavljamo zastavljen model raziskave,
temeljni hipotezmerski instrument. Opisujemo dejavnike, za katere smo
na osnovi teoretičnega dela te raziskave predpostavili, da imajo vpliv na
uspešnost podjetja. V modelu smo zajeli dejavnik »Spremembe v okolju«
in dejavnik »Strategije podjetja do kupcev«. Preučevanje vplivov teh de-
javnikov na uspešnost poslovanja podjetij je kompleksno, saj na uspešnost
podjetja vpliva vrsta dejavnikov, ki jih vseh hkrati v eno raziskavo ne mo-
remo zajeti, zato povezave med izbranimi dejavniki v tej raziskavi obrav-
navamo kot model (slika 1).
Predstavitev modela raziskave
Uvodoma predstavljamo model naše raziskave, ki za lažje razumevanje
grafično prikazuje medsebojne vplive izbranih dejavnikov na uspešnost
podjetja.
Model je poenostavitev realnega stanja ter je učinkovito sredstvo za
izboljšanje učinkovitosti in uspešnosti poslovanja (Tavčar 2009, 62). Mo-
del je »način za ponazoritev, prikaz načrtovanega ali obstoječega« (Slo-
var slovenskega knjižnega jezika 2018). V praksi stremimo k temu, da so
modeli preprosti in razumljivi ter pregledni, dovolj vsebinsko bogati in da
jih je mogoče uporabiti čim obsežneje.
Z modelom v tej raziskavi pojmujemo povezave med izbranimi de-
javniki. V modelu smo zajeli dejavnik »Spremembe v okolju« in dejav-
nik »Strategije podjetja do kupcev«, za katera smo na podlagi raziska-
ve literature v teoretičnem delu raziskave predpostavili, da imata vpliv
hipoteza in merski instrument
V nadaljevanju tega poglavja predstavljamo zastavljen model raziskave,
temeljni hipotezmerski instrument. Opisujemo dejavnike, za katere smo
na osnovi teoretičnega dela te raziskave predpostavili, da imajo vpliv na
uspešnost podjetja. V modelu smo zajeli dejavnik »Spremembe v okolju«
in dejavnik »Strategije podjetja do kupcev«. Preučevanje vplivov teh de-
javnikov na uspešnost poslovanja podjetij je kompleksno, saj na uspešnost
podjetja vpliva vrsta dejavnikov, ki jih vseh hkrati v eno raziskavo ne mo-
remo zajeti, zato povezave med izbranimi dejavniki v tej raziskavi obrav-
navamo kot model (slika 1).
Predstavitev modela raziskave
Uvodoma predstavljamo model naše raziskave, ki za lažje razumevanje
grafično prikazuje medsebojne vplive izbranih dejavnikov na uspešnost
podjetja.
Model je poenostavitev realnega stanja ter je učinkovito sredstvo za
izboljšanje učinkovitosti in uspešnosti poslovanja (Tavčar 2009, 62). Mo-
del je »način za ponazoritev, prikaz načrtovanega ali obstoječega« (Slo-
var slovenskega knjižnega jezika 2018). V praksi stremimo k temu, da so
modeli preprosti in razumljivi ter pregledni, dovolj vsebinsko bogati in da
jih je mogoče uporabiti čim obsežneje.
Z modelom v tej raziskavi pojmujemo povezave med izbranimi de-
javniki. V modelu smo zajeli dejavnik »Spremembe v okolju« in dejav-
nik »Strategije podjetja do kupcev«, za katera smo na podlagi raziska-
ve literature v teoretičnem delu raziskave predpostavili, da imata vpliv