Page 43 - Gošnik, Dušan. 2020. Strategije in uspešnost podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 43
Teoretični model povezav, hipoteza in merski instrument 43

je bila ocenjena stopnja strinjanja anketirancev s posamezno trditvijo na
šeststopenjski Likertovi lestvici (priloga 1).

Uporabo strategije podjetja do kupcev smo merili z ocenjeno stop-
njo strinjanja anketirancev s posamezno trditvijo. Zajeli smo naslednje
strategije do kupcev: strategija diferenciacije, strategija nizkih stroškov in
privlačnih cen, strategija osredinjenja in strategija prehitevanja. Pokaza-
telj uporabe posamezne strategije je bila ocenjena stopnja strinjanja anke-
tirancev s posamezno trditvijo na šeststopenjski Likertovi lestvici (prilo-
ga 1).

Na podlagi teoretičnih izhodišč ter skladno z namenom in s cilji na-
loge smo oblikovali model povezav (slika 1) ter razvili hipotezo. Za vsake-
ga izmed dejavnikov: (1) »Spremembe v okolju«, ki vključuje področja
»Kupci«, »Konkurenti«, »Tehnologija« in »Dobavitelji«; (2) »Stra-
tegija podjetja do kupcev«, ki vključuje področja »Strategija diferencia-
cije«, »Strategija nizkih stroškov in privlačnih cen«, »Strategija osre-
dinjenja« ter »Strategija prehitevanja«, smo uporabili trditve, ki so bile
podlaga za oblikovanje anketnega vprašalnika za potrebe empiričnega
dela raziskave (priloga 1). Merjenje uspešnosti podjetja smo glede na preu-
čeno literaturo in vire zasnovali na celovit način, s pomočjo sekundarnih
podatkov o finančni uspešnosti (kazalnik donosnosti sredstev – ROA;
kazalnik donosnosti kapitala – ROE), operativni uspešnosti (kazalnik
ekonomske dodane vrednosti – EVA) ter kazalnik BON (bonitetna oce-
na poslovanja podjetja) za daljše časovno obdobje. Takšen način merjenja
smo zasnovali glede na spoznanja iz literature, saj delni pogledi na uspeš-
nost podjetja ob upoštevanju le enega kazalnika lahko prikažejo izkrivlje-
no sliko o uspešnosti podjetja.

Glede na uvodne opredelitve problema, razvito hipotezo in zasno-
vani model povezav med dejavnikoma (1) »Spremembe v okolju« in (2)
»Strategija podjetja do kupcev« ter uspešnostjo podjetij prehajamo v
osrednji, empirični del raziskave, kjer predstavljamo potek izvedbe razis-
kave, analize zbranih podatkov ter rezultate raziskave s komentarji po po-
sameznih področjih.
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48