Page 37 - Gošnik, Dušan. 2020. Strategije in uspešnost podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 37
Teoretični model povezav, hipoteza in merski instrument 37

torjev ter izpostavljamo opredelitev uspešnosti podjetja, ki jo bomo mi
uporabili za potrebe doseganja ciljev te raziskave v empiričnem delu.

Hipoteza in merski instrument

Glede na spoznanja v teoretičnem delu raziskave in zasnovan model pove-
zav (slika 1) dejavnik »Spremembe v okolju«, dejavnik »Strategije pod-
jetja do kupcev« in uspešnost podjetja povezujemo v sledeči hipotezi:

Hipoteza: Spremembe v okolju vplivajo na izbor strategije podjetja do
kupcev, kar rezultira v uspešnosti podjetja. Podjetja, ki uporabljajo strategi-
jo diferenciacije, so uspešnejša kot tista, ki uporabljajo eno od ostalih strate-
gij (strategijo nizkih stroškov in privlačnih cen, strategijo osredinjenja, stra-
tegijo prehitevanja).

V sklopu potrjevanja hipoteze v empiričnem delu raziskave razisku-
jemo: (1) ali obstajajo statistično značilne povezave med spremembami
v okolju podjetja, strategijo podjetja do kupcev in uspešnostjo podjetja;
(2) ali hipoteza velja; (3) kaj (katere trditve) v sklopu sprememb v oko-
lju in strategij podjetja do kupcev imajo statistično najznačilnejši vpliv
na uspešnost podjetja; (4) na katere kazalnike uspešnosti podjetja (ROA,
ROE, EVA, BON) obstaja statistično značilen vpliv; (5) kako močne
so te povezave (šibke, močne); (6) kakšna je smer povezav (pozitivna,
negativna).

Na podlagi raziskave literature in opisa spoznanj v tem poglavju smo
za merjenje povezav med dejavniki v sklopu potrjevanja hipoteze upora-
bili različne trditve, ki jih predstavljamo v nadaljevanju.

Spremembe v okolju
Glede na spoznanja v teoretičnem delu raziskave in razvit teoretični mo-
del (slika 1) za vsako od področij dejavnika »Spremembe zunanjega okol-
ja« uporabljamo trditve, ki so sestavni del našega merskega instrumenta,
anketnega vprašalnika (priloga 1).

V okviru dejavnika »Spremembe v okolju« uporabljamo sklop trdi-
tev, ki se nanašajo na področja: »Kupci«, »Konkurenti«, »Tehnologija«
in »Dobavitelji«.

Področje »Kupci« v okviru dejavnika »Spremembe v okolju« smo
zajeli z naslednjimi trditvami:

- Kupci v naši panogi nenehno zahtevajo nove izdelke/storitve.
- Zahteve kupcev o izdelkih/storitvah se s časom zelo malo spre-

minjajo.
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42