Page 33 - Gošnik, Dušan. 2020. Strategije in uspešnost podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 33
Okolje, strategije in uspešnost podjetja 33

prilagojene našemu osredinjenju, ter z višjimi stroški poslovanja (investi-
cija v namensko opremo je višja, vračilo vloženih sredstev pa počasnejše,
kot če bi uporabili univerzalne rešitve). Uspešnost strategije osredinjanja
je tako pogojena s tem, da so želje naših kupcev dovolj diferencirane in
da so kupci za naše izdelke/storitve pripravljeni plačati višjo ceno (Porter
1980 v Biloslavo 2006, 180). Podjetja to strategijo pogosto uporabijo tak-
rat, ko ne uporabljajo strategije nizkih stroškov in privlačnih cen (Strec-
ker 2009, 63). Nandakumar, A. Ghobadian in O‘Regan (2009, 222; Koo,
Koh in Nam 2004, 163) so ugotovili pozitiven vpliv uporabe strategije
osredinjenja na uspešnost podjetja. Strategija osredinjenja zaradi osredo-
točanja na ožji nabor izdelkov/storitev na drugi strani pomeni tudi osre-
dotočanje na manjše število procesov in s tem manjšo zahtevnost obvla-
dovanja procesov v podjetju. Strategijo osredinjenja in druge strategije
lahko podjetje vedno kombinira še s strategijo prehitevanja, ki je po Bi-
loslavu (2006, 181) celo najpomembnejša.

Strategija prehitevanja
Strategija prehitevanja pomeni, da podjetje v primerjavi s konkurenco po-
rabi manj časa za uvajanje sprememb, razvoj izdelkov/storitev in njihovo
uvajanje na trg. Pogosto se uporablja v kombinaciji z drugimi zgoraj na-
vedenimi strategijami (Biloslavo 2006, 181). S procesnega vidika delova-
nja podjetja ta strategija omogoča učinkovitejše servisiranje odjemalcev,
izboljšanje obstoječih in snovanje novih procesov, prav tako v ospredje
postavlja čas izvajanja procesov kot ključni dejavnik konkurenčnosti (od-
zivnost na spremembe v okolju, prehitevanje konkurentov) (GlavanMila-
nović 2011, 25; Dumas idr. 2013; Sinur, Odell in Fingar 2013 v Potočan in
Nedelko 2015, 23–24; Wagner in Paton 2014, 470).

Če povzamemo, naj strategija podjetja do kupcev izhaja iz splošne
strategije podjetja. Podjetje bo manj uspešno, če v management proce-
sov ne bo vključilo vidik kupca. Katero koli strategijo ali njihovo kombi-
nacijo podjetje izbere, je za uspešno uporabo strategije potrebno, da ma-
nagement podjetja v udejanjanje strategije vključi vse nivoje zaposlenih
(Appelbaum idr. 2015, 136–139). V empiričnem delu raziskave te strate-
gije povezujemo z uspešnostjo podjetij. S pomočjo spoznanj na področju
vpliva zunanjih dejavnikov na uspešnost podjetja smo v nadaljevanju
razvili hipotezo 1 (poglavje »Teoretični model povezav med dejavniki,
hipoteza in merski instrument«). Izhajamo iz podobnih raziskav na tem
področju in predstavljamo ugotovitve ter podajamo sklepe.

Na podlagi teoretičnih izhodišč, identificirane raziskovalne vrze-
li ter skladno z namenom in cilji naloge smo oblikovali model povezav
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38