Page 32 - Gošnik, Dušan. 2020. Strategije in uspešnost podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 32
Strategije in uspešnost podjetja
kombinirajo s strategijo nizkih stroškov in privlačnih cen, kar opisujemo
v nadaljevanju.
Strategija nizkih stroškov in privlačnih cen
Berends idr. (2016, 181) izpostavljajo, da je lahko osredotočanje na kup-
ca in hkrati nizke stroške poslovanja leden izmed osnovnih poudarkov
pri razvoju strategije podjetja. Strategija nizkih stroškov in privlačnih cen
daje poudark učinkovitosti (produktivnosti) notranjih procesov v podje-
tju, prav tako pa se osredotoča na celotno vrednostno verigo, dobavite-
lje, procese v podjetju in poprodajne procese (Vasquez, Santos in Alvarez
2001 v Strecker 2009, 62; Isomura in Pei-Yuh 2015, 7). Ta strategija ščiti
podjetja pred pritiski iz okolja in zahteva velike napore ter prinaša tvega-
32 nja ob večjih tehnoloških spremembah na trgu (Porter 1980 v Biloslavo
2006, 180). Isomura in Pei-Yuh (2015, 39) predlagata, da podjetja za več-
jo uspešnost uvedejo strategijo vodje na področju nizkih stroškov in pri-
vlačnih cen ter tako v panogi ustvarijo vstopne ovire za potencialne nove
tekmece. Prav tako predlagata, naj se podjetja ob nizkih stroških poslo-
vanja osredotočijo na kupčeve potrebe in naj kupcu hkrati ponudijo novo
vrednost ter upoštevajo kupčeve vrednote. G. L. Ge in Ding (2005, 115)
ugotavljata, da so podjetja, ki uporabljajo strategijo nizkih stroškov in pri-
vlačnih cen, sposobna še povečati tržni delež in dobiček, sploh če hkrati
uporabljajo strategijo diferenciacije, kar potrjuje tudi N. Strecker (2009,
62). Tudi Kim, Nam in Stimpert (2004, 19) ter Parnell (2006, 230) za več-
jo uspešnost podjetja predlagajo kombinacijo strategije nizkih stroškov
in privlačnih cen ter strategije diferenciacije. Po N. Strecker (2009, 212)
so podjetja, ki uporabljajo strategijo diferenciacije, inovativnejša in uspeš
nejša kot tista, ki te strategije ne uporabljajo. Nandakumar, A. Ghoba-
dian in O‘Regan (2009, 222) ugotavljajo, da so podjetja, ki uporabljajo
strategijo nizkih stroškov in privlačnih cen v kombinaciji s strategijo di-
ferenciacije, finančno uspešnejša. Ena izmed strategij, ki podjetju omogo-
ča kombinacije z drugimi naštetimi strategijami, je tudi strategija osredi-
njenja, ki jo opisujemo v nadaljevanju.
Strategija osredinjenja
Osredinjenje pomeni, da podjetje svoje zmožnosti osredinja na ožjo sku-
pino kupcev, ožji trg, ožji nabor izdelkov/storitev. Osredinjenje podje-
tju omogoča boljšo donosnost virov, osredotočanje na optimiranje obse-
ga poslovanja in izvajanja dejavnosti ter posledično optimiranje procesov.
To povezujemo tudi z namensko tehnologijo in drugimi rešitvami, ki so
kombinirajo s strategijo nizkih stroškov in privlačnih cen, kar opisujemo
v nadaljevanju.
Strategija nizkih stroškov in privlačnih cen
Berends idr. (2016, 181) izpostavljajo, da je lahko osredotočanje na kup-
ca in hkrati nizke stroške poslovanja leden izmed osnovnih poudarkov
pri razvoju strategije podjetja. Strategija nizkih stroškov in privlačnih cen
daje poudark učinkovitosti (produktivnosti) notranjih procesov v podje-
tju, prav tako pa se osredotoča na celotno vrednostno verigo, dobavite-
lje, procese v podjetju in poprodajne procese (Vasquez, Santos in Alvarez
2001 v Strecker 2009, 62; Isomura in Pei-Yuh 2015, 7). Ta strategija ščiti
podjetja pred pritiski iz okolja in zahteva velike napore ter prinaša tvega-
32 nja ob večjih tehnoloških spremembah na trgu (Porter 1980 v Biloslavo
2006, 180). Isomura in Pei-Yuh (2015, 39) predlagata, da podjetja za več-
jo uspešnost uvedejo strategijo vodje na področju nizkih stroškov in pri-
vlačnih cen ter tako v panogi ustvarijo vstopne ovire za potencialne nove
tekmece. Prav tako predlagata, naj se podjetja ob nizkih stroških poslo-
vanja osredotočijo na kupčeve potrebe in naj kupcu hkrati ponudijo novo
vrednost ter upoštevajo kupčeve vrednote. G. L. Ge in Ding (2005, 115)
ugotavljata, da so podjetja, ki uporabljajo strategijo nizkih stroškov in pri-
vlačnih cen, sposobna še povečati tržni delež in dobiček, sploh če hkrati
uporabljajo strategijo diferenciacije, kar potrjuje tudi N. Strecker (2009,
62). Tudi Kim, Nam in Stimpert (2004, 19) ter Parnell (2006, 230) za več-
jo uspešnost podjetja predlagajo kombinacijo strategije nizkih stroškov
in privlačnih cen ter strategije diferenciacije. Po N. Strecker (2009, 212)
so podjetja, ki uporabljajo strategijo diferenciacije, inovativnejša in uspeš
nejša kot tista, ki te strategije ne uporabljajo. Nandakumar, A. Ghoba-
dian in O‘Regan (2009, 222) ugotavljajo, da so podjetja, ki uporabljajo
strategijo nizkih stroškov in privlačnih cen v kombinaciji s strategijo di-
ferenciacije, finančno uspešnejša. Ena izmed strategij, ki podjetju omogo-
ča kombinacije z drugimi naštetimi strategijami, je tudi strategija osredi-
njenja, ki jo opisujemo v nadaljevanju.
Strategija osredinjenja
Osredinjenje pomeni, da podjetje svoje zmožnosti osredinja na ožjo sku-
pino kupcev, ožji trg, ožji nabor izdelkov/storitev. Osredinjenje podje-
tju omogoča boljšo donosnost virov, osredotočanje na optimiranje obse-
ga poslovanja in izvajanja dejavnosti ter posledično optimiranje procesov.
To povezujemo tudi z namensko tehnologijo in drugimi rešitvami, ki so