Page 30 - Gošnik, Dušan. 2020. Strategije in uspešnost podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 30
Strategije in uspešnost podjetja
pomočjo lahko podjetje optimira svoje poslovanje, kot npr. zaloge, logi-
stiko, natančnost dobav ipd. (Angulo, Nachtmann in Waller 2004, 101).
Arend in Wisner (2005, 403) ter ostali avtorji (Arend 2006, 741; Rezaei,
Ortt in Trott 2018, 644) ugotavljajo, da slabi odnosi z dobavitelji negativ-
no vplivajo na uspešnost podjetja. Prav tako lahko dobri odnosi z doba-
vitelji podjetju pomagajo do višje učinkovitosti proizvajanja ter do bolj-
še prodaje (Aschhoff in Schmidt 2008, 41; Rezaei, Ortt in Trott 2018,
644). (4) Od dobaviteljev lahko zaradi njihove specializacije pridobimo
nova znanja, ki jih sami nimamo (Jiang, Frazier in Prater 2006, 1280), ter
(5) dobavitelji nam lahko omogočijo prevlado nad konkurenco (vzdržu-
jemo lahko nižje stroške in posledično nižje cene, omogočajo nam dife-
renciacijo, lahko so vir novih idej). Na primer: strategija nizkih stroškov
30 in privlačnih cen daje poudarke na učinkovitost (produktivnost) notra-
njih procesov v podjetju, prav tako pa se osredotoča na celotno vredno-
stno verigo, torej na naše dobavitelje (Vasquez, Santos in Alvarez 2001 v
Strecker 2009, 62). Za podjetja je pomembno, da odločitev o sodelovanju
z dobavitelji pretehtajo z vidika stroškov in koristi. Management podjetja
pa naj upošteva tudi koristi za izbranega dobavitelja tako, da bo sodelo-
vanje spodbujalo dolgoročno uspešnost (Kavčič 2009, 13). Usmerjenost v
rezultate poslovanja na podlagi korektnega sodelovanja z dobavitelji pod-
pira tudi evropski model odličnosti poslovanja (EFQM 1999, 7), ki pra-
vi, da je uspešnost podjetja odvisna od uravnoteženja in zadovoljevanja
potreb vseh udeleženih strani (zaposleni, odjemalci, dobavitelji, družba
na splošno, pa tudi tisti, ki imajo v podjetju finančne interese). Prav tako
pomen dobaviteljev za uspešnost poslovanja podjetij vključuje standard
ISO, ki poleg osredotočanja na kupce, procesni pristop, nenehne izbolj-
šave posebej izpostavlja obojestransko koristne odnose z dobavitelji (ISO
9000:2000). V procesih podjetja je vedno prostor za inovativnost, izbolj-
šave, kar lahko dosežemo tudi z vključevanjem dobaviteljev, saj tudi tako
lahko razvijemo novo vrednost in korist za naše kupce.
Dejavnike sprememb okolja podjetja, ki smo jih opisali v prejšnjem
poglavju, povezujemo s strategijo podjetja do kupcev. Zato v nadaljevan-
ju podajamo opis pomena strategije podjetja do kupcev in povezanost z
uspešnostjo podjetja. Izhajamo iz podobnih raziskav na tem področju in
predstavljamo ugotovitve ter podajamo sklepe.
V nadaljevanju za vsakega izmed področij znotraj dejavnika
»Strategija podjetja do kupcev« –»Strategija diferenciacije«, »Strategija
nizkih stroškov in privlačnih cen«, »Strategija osredinjenja«, »Strategija
prehitevanja« – podajamo opis.
pomočjo lahko podjetje optimira svoje poslovanje, kot npr. zaloge, logi-
stiko, natančnost dobav ipd. (Angulo, Nachtmann in Waller 2004, 101).
Arend in Wisner (2005, 403) ter ostali avtorji (Arend 2006, 741; Rezaei,
Ortt in Trott 2018, 644) ugotavljajo, da slabi odnosi z dobavitelji negativ-
no vplivajo na uspešnost podjetja. Prav tako lahko dobri odnosi z doba-
vitelji podjetju pomagajo do višje učinkovitosti proizvajanja ter do bolj-
še prodaje (Aschhoff in Schmidt 2008, 41; Rezaei, Ortt in Trott 2018,
644). (4) Od dobaviteljev lahko zaradi njihove specializacije pridobimo
nova znanja, ki jih sami nimamo (Jiang, Frazier in Prater 2006, 1280), ter
(5) dobavitelji nam lahko omogočijo prevlado nad konkurenco (vzdržu-
jemo lahko nižje stroške in posledično nižje cene, omogočajo nam dife-
renciacijo, lahko so vir novih idej). Na primer: strategija nizkih stroškov
30 in privlačnih cen daje poudarke na učinkovitost (produktivnost) notra-
njih procesov v podjetju, prav tako pa se osredotoča na celotno vredno-
stno verigo, torej na naše dobavitelje (Vasquez, Santos in Alvarez 2001 v
Strecker 2009, 62). Za podjetja je pomembno, da odločitev o sodelovanju
z dobavitelji pretehtajo z vidika stroškov in koristi. Management podjetja
pa naj upošteva tudi koristi za izbranega dobavitelja tako, da bo sodelo-
vanje spodbujalo dolgoročno uspešnost (Kavčič 2009, 13). Usmerjenost v
rezultate poslovanja na podlagi korektnega sodelovanja z dobavitelji pod-
pira tudi evropski model odličnosti poslovanja (EFQM 1999, 7), ki pra-
vi, da je uspešnost podjetja odvisna od uravnoteženja in zadovoljevanja
potreb vseh udeleženih strani (zaposleni, odjemalci, dobavitelji, družba
na splošno, pa tudi tisti, ki imajo v podjetju finančne interese). Prav tako
pomen dobaviteljev za uspešnost poslovanja podjetij vključuje standard
ISO, ki poleg osredotočanja na kupce, procesni pristop, nenehne izbolj-
šave posebej izpostavlja obojestransko koristne odnose z dobavitelji (ISO
9000:2000). V procesih podjetja je vedno prostor za inovativnost, izbolj-
šave, kar lahko dosežemo tudi z vključevanjem dobaviteljev, saj tudi tako
lahko razvijemo novo vrednost in korist za naše kupce.
Dejavnike sprememb okolja podjetja, ki smo jih opisali v prejšnjem
poglavju, povezujemo s strategijo podjetja do kupcev. Zato v nadaljevan-
ju podajamo opis pomena strategije podjetja do kupcev in povezanost z
uspešnostjo podjetja. Izhajamo iz podobnih raziskav na tem področju in
predstavljamo ugotovitve ter podajamo sklepe.
V nadaljevanju za vsakega izmed področij znotraj dejavnika
»Strategija podjetja do kupcev« –»Strategija diferenciacije«, »Strategija
nizkih stroškov in privlačnih cen«, »Strategija osredinjenja«, »Strategija
prehitevanja« – podajamo opis.