Page 25 - Gošnik, Dušan. 2020. Strategije in uspešnost podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 25
Okolje, strategije in uspešnost
podjetja
Uvodoma opredeljujemo uspešnost podjetja, saj nam v nadaljevanju ra-
ziskave, predstavljenem v poglavju »Teoretični model povezav med de-
javniki, hipoteza in merski instrument«, pomaga razumeti povezanost
s posameznimi dejavniki, ki smo jih zajeli v naš model (slika 1). Opre-
deljujemo izbrane dejavnike: (1) dejavnik »Spremembe v okolju« pod-
jetja, ki zajema področja: »Kupci«, »Konkurenti«, »Tehnologija« in
»Dobavitelji«, (2) dejavnik »Strategije podjetja do kupcev«, ki zajema
področja: »Strategija diferenciacije«, »Strategija nizki stroški in
privlačne cene«, »Strategija osredinjenja«, »Strategija prehitevanja«.
Izhajamo iz teoretičnega ozadja, ki smo ga predstavili v uvodnih poglavjih.
Na koncu tega poglavja povzemamo ugotovitve kot podlago za nadgrad-
njo vsebine v empiričnem delu raziskave, predstavljenem v poglavju »Re-
zultati empirične raziskave«.
Opredelitev uspešnosti podjetja
Na vprašanje, kaj je uspešnost, ni preprosto odgovoriti. Uspešnost pome-
ni »uspešno delovati, se uveljaviti; je lastnost, značilnost in pomeni, da s
svojim delom, prizadevanjem dosegamo take rezultate, kot želimo, priča-
kujemo (podjetje dobro uspeva, gospodarsko uspevati)« (Slovar sloven-
skega knjižnega jezika 2018). Uspešnost podjetja je v literaturi obravnava-
na na različne načine. Bojnec idr. (2007, 219) uporabljajo pojem uspešnost
poslovanja, Kralj (2003, 198) uporablja pojem poslovni uspeh podjetja, v
svetovni literaturi pa se za uspešnost podjetja uporablja angleški izraz per-
formance (Goldsmith in Clutterbuck 1984; Dollinger in Golden 1992;
podjetja
Uvodoma opredeljujemo uspešnost podjetja, saj nam v nadaljevanju ra-
ziskave, predstavljenem v poglavju »Teoretični model povezav med de-
javniki, hipoteza in merski instrument«, pomaga razumeti povezanost
s posameznimi dejavniki, ki smo jih zajeli v naš model (slika 1). Opre-
deljujemo izbrane dejavnike: (1) dejavnik »Spremembe v okolju« pod-
jetja, ki zajema področja: »Kupci«, »Konkurenti«, »Tehnologija« in
»Dobavitelji«, (2) dejavnik »Strategije podjetja do kupcev«, ki zajema
področja: »Strategija diferenciacije«, »Strategija nizki stroški in
privlačne cene«, »Strategija osredinjenja«, »Strategija prehitevanja«.
Izhajamo iz teoretičnega ozadja, ki smo ga predstavili v uvodnih poglavjih.
Na koncu tega poglavja povzemamo ugotovitve kot podlago za nadgrad-
njo vsebine v empiričnem delu raziskave, predstavljenem v poglavju »Re-
zultati empirične raziskave«.
Opredelitev uspešnosti podjetja
Na vprašanje, kaj je uspešnost, ni preprosto odgovoriti. Uspešnost pome-
ni »uspešno delovati, se uveljaviti; je lastnost, značilnost in pomeni, da s
svojim delom, prizadevanjem dosegamo take rezultate, kot želimo, priča-
kujemo (podjetje dobro uspeva, gospodarsko uspevati)« (Slovar sloven-
skega knjižnega jezika 2018). Uspešnost podjetja je v literaturi obravnava-
na na različne načine. Bojnec idr. (2007, 219) uporabljajo pojem uspešnost
poslovanja, Kralj (2003, 198) uporablja pojem poslovni uspeh podjetja, v
svetovni literaturi pa se za uspešnost podjetja uporablja angleški izraz per-
formance (Goldsmith in Clutterbuck 1984; Dollinger in Golden 1992;