Page 20 - Gošnik, Dušan. 2020. Strategije in uspešnost podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 20
Strategije in uspešnost podjetja

Osrednji del raziskave je lastna empirična raziskava, ki vsebuje kvan-
titativni način zbiranja podatkov z anketnim vprašalnikom in statistič-
no obdelavo zbranih podatkov. Raziskovanje vplivov na uspešnost podje-
tja v tej raziskavi (slika 1) smo izvedli s pomočjo že uporabljenih merskih
instrumentov (merjenje sprememb izbranih dejavnikov zunanjega okolja
podjetja in merjenje strategij podjetja do kupcev).

V okviru statistične obdelave zbranih podatkov v empiričnem delu
smo kot osrednjo metodo uporabili:

- modeliranje strukturnih enačb (angl. Structural Equation Mo-
delling – SEM), saj smo preverili povezave in vplive med različ-
nimi spremenljivkami (trditvami), preverili smo teoretični mo-
del (slika 1).

20
V okviru strukturnih modelov smo uporabili:

- korelacijsko analizo, za preučevanje povezanosti med spremen-
ljivkami (trditvami);

- multiplo regresijsko analizo, za preverjanje odvisnosti med spre-
menljivkami (trditvami);

- eksploratorno faktorsko analizo.

Potek izvedbe raziskave in rezultati so predstavljeni v poglavju »Re-
zultati empirične raziskave«.

Omejitve in predpostavke raziskovanja

Za pravilno interpretacijo in razumevanje rezultatov raziskave je treba
upoštevati omejitve in predpostavke raziskovanja. Omejitve v tej raziska-
vi lahko razdelimo na vsebinske in metodološke. Vsebinske omejitve iz-
hajajo iz opredelitve ožjega področja raziskovanja, ki smo ga predstavili v
predhodnem poglavju. Metodološke omejitve se nanašajo na metode raz-
iskovanja, ki smo jih uporabili v empiričnem delu raziskave.

Na podlagi opredeljenega problema raziskovanja izpostavljamo nas-
lednje vsebinske omejitve raziskave:

- Vsebinsko se omejujemo na preučevanje vplivov le izbranih de-
javnikov okolja na izbor strategije podjetja do kupcevin na us-
pešnost v podjetja Na uspešnost podjetja vpliva več dejavnikov,
ki jih vseh hkrati v eno raziskavo ne moremo zajeti, zato poveza-
ve med izbranimi dejavniki v tej raziskavi obravnavamo kot mo-
del (slika 1).
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25