Page 23 - Gošnik, Dušan. 2020. Strategije in uspešnost podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 23
Uvod 23

vprašalnike. Več o vzorcu opisujemo v poglavju »Rezultati em-
pirične raziskave«.
- Anketiranci so anketo izpolnjevali prostovoljno. Omejitev pred-
stavlja pripravljenost anketirancev, da so nam prostovoljno zau-
pali ime podjetja, kar je bil v nadaljevanju pogoj za uspešno pri-
dobivanje podatkov iz javno dostopnih baz o uspešnosti podjetij
(ROA, ROE, EVA, BON).
- Anonimnost pri anketiranju smo zagotovili s tem, da imen an-
ketirancev, imen podjetij in poslovnih skrivnosti nismo objavili.
Podatke smo obdelali agregatno (skupaj v povprečnih vrednos-
tih) in v interpretaciji niso povezani s posameznim podjetjem ali
anketirancem.
Pojasnila v povezavi z omejitvami, obsegom, namenom in anonim­
nostjo raziskave smo ob pošiljanju prošnje podjetjem za sodelovanje
vključili v uvodni nagovor in spremni dopis.
Izpostavljamo tudi predpostavke, ki smo jih definirali pred raziskova-
njem. Pojasnilo predpostavk je potrebno za nadaljnje razumevanje vsebi-
ne ter interpretacije rezultatov.
- Na podlagi analize sistematičnega pregleda tuje in domače lite-
rature smo ugotovili vrzel, saj še ni bila narejena raziskava o vpli-
vih okolja na izbor strategije podjetja do kupcev in na uspešnost
podjetij.
- Obvladovanje odzivov na spremembe v okolju in zasnova pri-
mernih strategij podjetja do kupcev predstavljata za podjetja iz-
ziv in obstaja interes managerjev, da se stanje na tem področju v
podjetjih izboljša.
- Predpostavljamo, da je kvantitativni način zbiranja podatkov za
to raziskavo najprimernejši.
- Predpostavljamo, da so vrhnji managerji v podjetjih najprimer-
nejši za vključitev v raziskavo. Anketne vprašalnike smo naslo-
vili na direktorje s prošnjo, da jih izpolnijo oni sami ali njihovi
kompetentni sodelavci.
- Predpostavljamo, da so anketiranci objektivno in vestno odgo-
varjali na vprašanja v anketi ter da so njihovi odgovori odraz de-
janskega stanja v podjetju, za katero so anketo izpolnili.
- Predpostavljamo, da obstaja vpliv le med izbranimi dejavniki
okolja, strategijami podjetja do kupcev in uspešnostjo podjetja
(slika 1).
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28