Page 18 - Gošnik, Dušan. 2020. Strategije in uspešnost podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 18
Strategije in uspešnost podjetja
podjetja uporabila, katero strategijo uporabljajo najuspešnejša podje-
tja ter na kateri kazalnik uspešnosti podjetja vpliva uporaba posamezne
strategije.
Na osnovi teh spoznanj izpostavljamo problemsko področje v tej raz-
iskavi, ki je, kako okolje podjetja, ki vključuje kupce, konkurente, tehno-
logijo in dobavitelje, vpliva na izbor strategije podjetja podjetja do kup-
cev ter kako posledično uporaba posamezne strategije vpliva na uspešnost
podjetja. To predstavlja naš osrednji raziskovalni problem.
Zasnovali smo model povezav med izbranimi dejavniki, razvili hi-
potezo in v empiričnem delu preverili veljavnost modela ter veljavnost
zastavljene hipoteze.
Namen in cilji raziskave
18 Namen raziskave je sistematičen pregled domače in tuje strokovne litera-
ture s področja vplivov sprememb v okolju na podjetje ter strategij pod-
jetja do kupcev, zasnova modela povezav med izbranimi dejavniki oko-
lja, strategijami in uspešnostjo podjetja ter izvedba empirične raziskave o
vplivu strategij podjetja do kupcev na uspešnost podjetij (slika 1).
Cilji raziskave so:
- Podrobna preučitev dostopne literature in obstoječih raziskav na
področju vplivov okolja na podjetje in na izbor strategije podje-
tja do kupcev. Opravili smo obsežen pregled bibliografskih enot
domače in tuje strokovne literature za zadnjih trideset let.
- Preverjanje izvirnega modela o vplivu okolja na izbor strategije
podjetja do kupcev in na uspešnost podjetja (slika 1).
- Izvedba empirične raziskave o tem, kakšne so povezave med
izbranimi dejavniki: spremembe v okolju, strategije podjetja do
kupcev in uspešnost podjetij.
Cilj raziskave je potrditi ali ovreči zastavljeno hipotezo in na osnovi
spoznanj razviti predloge za večjo uspešnost podjetij. Podroben opis te-
meljne hipoteze in opis potrjevanja sledita v nadaljevanju.
Predstavitev temeljne hipoteze raziskave
Na uspešnost podjetja vpliva več dejavnikov. Zaradi velikega števila teh
dejavnikov in izvedljivosti raziskave vseh naenkrat v raziskavo ne moremo
zajeti. Zato smo vključili le izbrane dejavnike (spremembe okolja podje-
tja, strategija podjetja do kupcev), za katere smo predpostavili, da vplivajo
na uspešnost podjetja. Dejavnike smo izbrali na podlagi preučitve litera-
ture in virov v teoretičnem delu raziskave (Crosby 1990; Vujoševič 1992;
podjetja uporabila, katero strategijo uporabljajo najuspešnejša podje-
tja ter na kateri kazalnik uspešnosti podjetja vpliva uporaba posamezne
strategije.
Na osnovi teh spoznanj izpostavljamo problemsko področje v tej raz-
iskavi, ki je, kako okolje podjetja, ki vključuje kupce, konkurente, tehno-
logijo in dobavitelje, vpliva na izbor strategije podjetja podjetja do kup-
cev ter kako posledično uporaba posamezne strategije vpliva na uspešnost
podjetja. To predstavlja naš osrednji raziskovalni problem.
Zasnovali smo model povezav med izbranimi dejavniki, razvili hi-
potezo in v empiričnem delu preverili veljavnost modela ter veljavnost
zastavljene hipoteze.
Namen in cilji raziskave
18 Namen raziskave je sistematičen pregled domače in tuje strokovne litera-
ture s področja vplivov sprememb v okolju na podjetje ter strategij pod-
jetja do kupcev, zasnova modela povezav med izbranimi dejavniki oko-
lja, strategijami in uspešnostjo podjetja ter izvedba empirične raziskave o
vplivu strategij podjetja do kupcev na uspešnost podjetij (slika 1).
Cilji raziskave so:
- Podrobna preučitev dostopne literature in obstoječih raziskav na
področju vplivov okolja na podjetje in na izbor strategije podje-
tja do kupcev. Opravili smo obsežen pregled bibliografskih enot
domače in tuje strokovne literature za zadnjih trideset let.
- Preverjanje izvirnega modela o vplivu okolja na izbor strategije
podjetja do kupcev in na uspešnost podjetja (slika 1).
- Izvedba empirične raziskave o tem, kakšne so povezave med
izbranimi dejavniki: spremembe v okolju, strategije podjetja do
kupcev in uspešnost podjetij.
Cilj raziskave je potrditi ali ovreči zastavljeno hipotezo in na osnovi
spoznanj razviti predloge za večjo uspešnost podjetij. Podroben opis te-
meljne hipoteze in opis potrjevanja sledita v nadaljevanju.
Predstavitev temeljne hipoteze raziskave
Na uspešnost podjetja vpliva več dejavnikov. Zaradi velikega števila teh
dejavnikov in izvedljivosti raziskave vseh naenkrat v raziskavo ne moremo
zajeti. Zato smo vključili le izbrane dejavnike (spremembe okolja podje-
tja, strategija podjetja do kupcev), za katere smo predpostavili, da vplivajo
na uspešnost podjetja. Dejavnike smo izbrali na podlagi preučitve litera-
ture in virov v teoretičnem delu raziskave (Crosby 1990; Vujoševič 1992;