Page 15 - Gošnik, Dušan. 2020. Strategije in uspešnost podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 15
Uvod

Doseganje ciljev vsakega podjetja je proces. Ta proces zahteva skrbno pla-
niranje in usmerjanje poslovanja podjetja k določenemu cilju, kar imenu-
jemo strategija (Pučko 2003, 169–171; Kralj 2003, 95–135). Strategija je
po N. Strecker (2009, 61) način, s katerim se podjetje odloči, da bo tek-
movalo. Harmon (2007, 42) in drugi (Hauschildt 1991, 19; Altman 2003,
16; Friday in Friday 2003, 863; Strecker 2009, 41; Alzahrani 2019, 73;
Bellamy idr. 2019, 337; Wiengarten idr. 2019, 540; Davis 2020, 58; Liao,
Fu in Zhiying 2020, 23; Signoretti 2020, 149; Shan-Huei idr. 2020, 76;
Wurthmann 2020, 38) ugotavljajo, da je ravno strategija podjetja ključ-
ni element zagotavljanja konkurenčne prednosti in uspešnosti podjetja.
Hernaus, M. Pejić Bach in V. Bosilj Vukšič (2012, 383; Wagner in Paton
2014, 470) povezujejo strategije in notranje procese v podjetju ter uspeš-
nost podjetja in izpostavljajo, da je pri načrtovanju poslovanja podjetja
treba zajeti več različnih vidikov, ki vključujejo okolje podjetja, strateški
pogled razvoja podjetja in tržno usmerjenost. Tupa (2010) celo pravi, da
so lahko uspešna samo tista podjetja, ki svoje procese izvajajo skladno s
spremembami v okolju, katerega del so kupci, in da lahko le tako razvije-
jo prednost pred konkurenti.

Monografija obravnava področje strateškega managementa s poudar-
kom na vplivu izbranih dejavnikov okolja (kupci, dobavitelji, konkuren-
ti, tehnologija) na izbor strategije podjetja do kupcev (strategija diferenci-
acije, strategija nizkih stroškov in privlačnih cen, strategija osredinjanja,
strategija prehitevanja) in na uspešnost poslovanja podjetja. Preučevanje
vplivov okolja, strategij podjetja do kupcev in njihovega vpliva na uspeš-
nost poslovanja podjetij je kompleksno, saj na uspešnost podjetja vpliva
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20