Page 16 - Mednarodni znanstveni simpozij (Za)govor ustvarjalnosti. 100 let z Giannijem Rodarijem.
P. 16
Doc. dr. Eda Birsa
UP PEF
eda.birsa@pef.upr.si

DIDAKTIČNI PRISTOPI GIANNI RODARIJA
PRI SPODBUJANJU USTVARJALNEGA PRIPOVEDOVANJA
IN VIZUALNO-LIKOVNE SENZIBILNOSTI OTROK

Številne raziskave kažejo, da je otrok veliko bolj ustvarjalen kot odrasla oseba (Duh, 2004;
Štemberger, 2014). Odrasli so pri ustvarjalnem mišljenju in izražanju veliko bolj kot otroci
obremenjeni s številnimi kulturnimi, družbenimi in drugimi prepričanji ter z morebitnimi
jezikovnimi omejitvami. Kljub temu je naloga vzgojiteljev, da v predšolskem obdobju
razvijajo sporazumevalne zmožnosti ter ustvarjalno delovanje na različnih predmetnih
področjih (Baloh, 2020). Cilj naše kvalitativne raziskave, ki jo predstavljamo v prispevku,
je ugotoviti poznavanje didaktičnih pristopov Giannija Rodarija za spodbujanje
ustvarjalnega pripovedovanja in vizualno-likovne senzibilnosti otrok v predšolskem
obdobju pri povezovanju jezika in likovne umetnosti. S štirinajstimi vzgojiteljicami
naključno izbranih slovenskih vrtcev smo izvedli polstrukturiran intervju. Dobljene podatke
smo kvalitativno analizirali in jih razvrstili v kategoriji »uporaba tradicionalnih
in ustaljenih didaktičnih pristopov« ter »izvajanje didaktičnih pristopov po Gianniju
Rodariju«. Ugotovili smo, da večina vprašanih ne pozna Giannija Rodarija in njegovih
didaktičnih pristopov, če pa že izvajajo dejavnosti z elementi, ki so blizu Rodarijevim
pristopom, le-teh ne povezujejo z njim. Večina vzgojiteljic spodbuja pripovedovanje
po ustaljenih in tradicionalnih pristopih, ki otroku ne omogočajo ustvarjalnega mišljenja
ne na jezikovnem kot tudi ne na likovnem področju. Izvedena raziskava bo v pomoč
vzgojiteljem pri dopolnitvi vrzeli pri razvijanju ustvarjalnega pripovedovanja ter
vizualno-likovne senzibilnosti predšolskih otrok.

12
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21