Page 69 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana: Jakob Jež (1928-) Tokovi sodobne zborovske glasbe, leto 14, zvezek 29 / Year 14, Issue 29, 2018
P. 69
avljanju »malikovanja, klevetanja brata, tatvinah, uboju, poltenosti« idr. ponavljajo
»grehe naših dedov«. Tako je kljub temu, da je besedilo osredotoèeno na prvi pogled
predvsem na moralna vprašanja v luèi religioznega creda, lahko tudi v tem zasledimo
aktualno kritiko.
Za razliko od skladbe Iacobi Galli disticha sklep kantate Bri inski spomeniki prinese
optimistièni obrat, pomiritev èloveka z Bogom, »èe bomo delali tista dela, ki so jih oni
[svetniki] delali« (»Tije e mo em i my ešt’e byti, et’e taie dela naènem delati, ia e oni
delaše.«). Iz zavesti o grehu prednikov raste odpoved zlu, obrnitev k dobrim delom in
nravnemu ivljenju. Tako kot v samem besedilu ima tudi v Je evi obdelavi glavni
dramaturški poudarek predvsem pretresljiva odpoved hudièu, njegovim delom in
njegovemu sijaju. Tako tudi besedo »zlodej« uporabi s posebnim poudarkom.
Slika 6: Bri inski spomeniki, s. 24.
69
»grehe naših dedov«. Tako je kljub temu, da je besedilo osredotoèeno na prvi pogled
predvsem na moralna vprašanja v luèi religioznega creda, lahko tudi v tem zasledimo
aktualno kritiko.
Za razliko od skladbe Iacobi Galli disticha sklep kantate Bri inski spomeniki prinese
optimistièni obrat, pomiritev èloveka z Bogom, »èe bomo delali tista dela, ki so jih oni
[svetniki] delali« (»Tije e mo em i my ešt’e byti, et’e taie dela naènem delati, ia e oni
delaše.«). Iz zavesti o grehu prednikov raste odpoved zlu, obrnitev k dobrim delom in
nravnemu ivljenju. Tako kot v samem besedilu ima tudi v Je evi obdelavi glavni
dramaturški poudarek predvsem pretresljiva odpoved hudièu, njegovim delom in
njegovemu sijaju. Tako tudi besedo »zlodej« uporabi s posebnim poudarkom.
Slika 6: Bri inski spomeniki, s. 24.
69