Page 52 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana: Jakob Jež (1928-) Tokovi sodobne zborovske glasbe, leto 14, zvezek 29 / Year 14, Issue 29, 2018
P. 52
SBENOPEDAGOŠKI ZBORNIK, 29. zvezek

melodije, verzi strukture, temveè okruški, vèasih samo motivièni drobci, posamezni
zlogi, asociacije, namigi, izolirane zvoène barve, drobni vzkliki, ki se izvijajo iz
osebne, narodove, kulturne (pod)zavesti.«55
Od prej omenjenih treh glavnih skupin novih naèinov uporabe izbranega materiala, kot jih
sreèamo v vokalnih delih po drugi svetovni vojni, pri Je u najdemo le prva dva.
Semantièno osvobojeni jezikovni material, ki postane glasbeni material, prinašajo na
primer nekateri deli skladbe Magnet.
Notni primer 5: Magnet, t. 8–10

Precej je skladb, v katerih je poezija obravnavana popolnoma tradicionalno, v tistih, kjer
skladatelj intenzivneje posega v potek besedila, pa prevladuje drugi naèin, pri katerem
besedilo (ali veè besedil) s semantiènim pomenom razpada na manjše dele, od katerih vsak
postane predmet obdelave s pomoèjo glasbeno-kompozicijskih postopkov in s tem kot
celota postane nerazumljivo. Primer take obravnave najdemo v zboru Mi samo orjemo.
Notni primer 6: Mi samo orjemo, odsek 5

Je v svojih delih seveda išèe raznovrstna stikanja med jezikom in glasbo, vendar ne na
naèin analogij, ki bi pripeljale do tega, da bi se na glasbo aplicirala jezikovna logika,
oziroma da bi se po vnaprej doloèenem kljuèu jezikovna predloga »prevajala« v glasbo. V

55 Barbo, »Zgodnje ustvarjanje,« 54.

52
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57