Page 51 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 13, zvezek 27 / Year 13, Issue 27, 2017
P. 51
Barbara Sicherl Kafol, SODOBNA RAZSE NOST KURIKULUMOV ZA GLASBENO VZGOJO ...

Leta 1976 je Pedagoška akademija prešla na univerzitetni program, kar je pogojevalo tudi
nove uène naèrte. Avtorica je bila postavljena pred nove izzive: »Oddelek me je takrat
zadol il, da operativno pripravim celotni dvopredmetni program po novi metodologiji,
skladno s tem pa sem ponovno izoblikovala uène naèrte za svoje predmete, ki jih nakazuje
dokumentacija: Solfeggio z diktatom, Metodika glasbene vzgoje, Orffov instrumentarij
(postal je obvezni del predmetnika).« (iz osebnega arhiva Brede Oblak) Navedeni
programi so ohranjali in nadgrajevali študij na podlagi aktivnih glasbeno-reproduktivnih
izkušenj in glasbeno-teoretiènih znanj v povezavi z metodiko glasbene vzgoje.

Kurikulumi za glasbeno šolstvo

Leta 1978 je Bredo Oblak Zavod za šolstvo imenoval v Komisijo za pripravo uènih
naèrtov za glasbene šole ZRSŠ. V operativnem tandemu z uèiteljico Mileno Zalar je
oblikovala Uèni naèrt za Nauk o glasbi (v nadaljevanju NOG). Zaupano delo je bil
nedvomno velik strokovni izziv, saj predhodni zgledi niso obstajali. »S strani zavoda in
poprejšnjih èlanov zadol enih za naèrt nisva prejeli nobenih gradiv, napotkov, sugestij,
zato sva uvodoma doloèili na osnovi nepogrešljivih procesov – dejavnosti predmeta
temeljna izobra evalna podroèja. Predstavljena so bila v shemi Navodil za uresnièitev
smotrov. Osrednji del sheme nakazuje podroèja predmeta NOG, ki uresnièujejo razvoj
predvidenih glasbenih sposobnosti, spretnosti in znanj skozi glasbeno izkustvo. V
zgornjem delu skice pa je nakazan prehod podroèij NOG v predmetnik srednje stopnje
glasbenega šolanja.« (iz osebnega arhiva Brede Oblak)

Slika 1: Shema podroèij Nauka o glasbi iz leta 1978

Vir: osebni arhiv Brede Oblak

51
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56