Page 49 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 13, zvezek 27 / Year 13, Issue 27, 2017
P. 49
Barbara Sicherl Kafol, SODOBNA RAZSE NOST KURIKULUMOV ZA GLASBENO VZGOJO ...

Barbara Sicherl Kafol
Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

SODOBNA RAZSE NOST KURIKULUMOV ZA GLASBENO VZGOJO
BREDE OBLAK

Pregledni znanstveni èlanek / Review Article

Izvleèek
Na vseh ravneh in smereh vzgojno-izobra evalnega dela je pomembno kakovostno naèrtovanje, ki
uresnièevanju pouka v praksi daje potrebno strokovno podlago. Zaslu na profesorica dr. Breda
Oblak je temu spoznanju posvetila celotno obdobje svojega poklicnega delovanja, saj je pionirsko
zasnovala vrsto uènih naèrtov za glasbeno izobra evanje v splošnem in glasbenem šolstvu. V
izhodišèu je izpostavljena teza, da pionirsko delo avtorice na podroèju obravnavanih kurikulumov
za glasbo pomembno doloèa sodobne izpeljave na tem podroèju. Rezultati analize spremljanih
kurikularnih elementov ka ejo, da je delo avtorice na tem podroèju pomembno vplivalo na sodobno
naèrtovanje, še zlasti z vidika strategij naèrtovanja, uènih ciljev, metod, vsebin, evalvacije in
medpredmetnega naèrtovanja.

Kljuène besede: Breda Oblak, kurikulum, glasba, splošno šolstvo, glasbeno šolstvo

Abstract
Modern Dimensions of Breda Oblak’s Music Education Curricula
Quality planning is necessary at every level and direction of educational work, as it represents the
necessary professional basis for the teaching practice. Distinguished Professor Breda Oblak
dedicated her entire career to this idea. She was a pioneer in developing a series of curricula for
music education in general and music schools. As the starting point, we present the thesis that
Oblak’s pioneer work on the examined music education curricula had a determining influence on
contemporary solutions in this area. Analysis of the monitored curriculum elements showed that her
work in this area influenced considerably the contemporary curriculum planning, particularly in
terms of planning strategies, learning objectives, methods, contents, evaluation and
interdisciplinary connections.

Keywords: Breda Oblak, curriculum, music, general schools, music schools

Uvod

Na vseh ravneh in smereh vzgojno-izobra evalnega dela je pomembno kakovostno
naèrtovanje, ki uresnièevanju pouka v praksi daje potrebno strokovno podlago. Zaslu na
profesorica dr. Breda Oblak je temu spoznanju posvetila celotno obdobje svojega
poklicnega delovanja, saj je pionirsko zasnovala celo vrsto uènih naèrtov za glasbeno
izobra evanje v splošnem in glasbenem šolstvu. e na zaèetku svoje profesionalne poti je
uveljavljala svojski pedagoški koncept, ki je v marsièem prehiteval obstojeèa naèrtovanja
glasbenega izobra evanja, kar potrjujejo tudi besede avtorice: »Vse do prihoda na PA
(Pedagoško akademijo – op. avtorice prispevka) sem na šolah prejela veljavne uène
naèrte, ki pa sem jih e od vsega zaèetka spontano prilagajala svojim pristopom v
pouèevanju, uporabi uènih gradiv … Tako sem npr. na Jesenicah v okviru NOG (Nauka o

49
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54