Page 36 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 13, zvezek 27 / Year 13, Issue 27, 2017
P. 36
SBENOPEDAGOŠKI ZBORNIK, 27. zvezek

Koncept didaktiènih zbirk za glasbeno vzgojo je bil na DZS sprejet. Breda Oblak je
zaèela, kot pravi sama, neprièakovano in nenaèrtovano, veè kot 20-letno strokovno delo
snovanja uèbeniške literature za osnovno šolo.

Prva kontinuiteta izdajanja didaktiènih zbirk za glasbeno vzgojo za osemletko

Obdobje izdajanja didaktiènih zbirk delimo na dve kontinuiteti. Prva sovpada z
izdajanjem didaktiènih gradiv za 8-letno, druga pa za 9-letno osnovno šolo. Za obe
kontinuiteti velja, da so se uèna gradiva posodabljala z razvojem uènih naèrtov, potrebami
uèencev in uèiteljev ter v povezavi z zahtevami zalo be in njihovo politiko.

Prva kontinuiteta didaktiènih zbirk zajema obdobje med letoma 1983 in 1998. To je
obdobje intenzivnega dela, ki ga razberemo iz kronologije izdajanja prvih izdaj.24 Leta
1983 sta izšli didaktièni zbirki za prvi in drugi razred osnovne šole.25 Vsebinsko sta
izhajali iz uènih naèrtov za glasbeno vzgojo za ta razreda osnovne šole, zdru eval pa ju je
skupni naslov Od glasbenih do ivetij in igre h glasbenim izkušnjam.26 V naslednjem letu
(1984) je izšla didaktièna zbirka za tretji razred,27 pa tudi priroènik za uèitelje za 4. razred
Glasbena vzgoja 4 in program poslušanja. Leta 1987 je izšel še delovni zvezek za 4. razred
Slovenske pesmi pevala, ko dete me je zibala. S tem je bilo zaokro eno izdajanje
didaktiènih zbirk za ni je razrede osemletke, ki so pomenile prelomnico na podroèju uènih
gradiv. Pomen tega zgodovinskega dogodka se spominja tudi Breda Oblak. Objavljamo
njen spominski utrinek, v katerem so orisane okolišèine izdajanja didaktiènih zbirk ter
nekateri dejavniki uredniške politike, ki so vplivali na zunanjo podobo didaktiènih zbirk
in njihov nadaljnji razvoj.28

»Prva kontinuiteta se je zaèela spodbudno. Zbirki za 1. in 2. razred sta pomenili
neko preseneèenje tako v glasbenem kot širšem vzgojno-izobra evalnem krogu.
Zalo ba s svojimi oblikovalci jima je namenila za tisti èas nadstandardno opremo.
Uèbenika sta bila bogato barvno ilustrirana, priroènik za uèitelje z zvoènimi
posnetki za oba razreda pa izdan v liènem ovitku, naslovljenem z Glasbena vzgoja.
Zbirka je preseneèala s tem, da je bila s svojo veèdelnostjo med prvimi tovrstnimi
didaktiènimi gradivi na Slovenskem, v okviru glasbene vzgoje pa sploh prvi
uèbenik za zaèetno stopnjo splošnega šolanja. Zastavljal je vprašanje ustrezne
realizacije. Od uèiteljev je terjal izbor glasbenih vsebin ter smiselno, ustvarjalno
pripravo in realizacijo uènih enot, pri èemer jih je usmerjal Priroènik. Ta je kot

24 Celovit popis bibliografije Brede Oblak je bil prviè objavljen leta 2002 v prispevku Branke Rotar Pance,
Bibliografija Brede Oblak. Izšel je v reviji Glasbeno-pedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani,
zv. 4. V arhivu Brede Oblak najdemo ta seznam dopolnjen in popravljen. Kljuèni podatki pa so dostopni
tudi v vzajemni bazi podatkov COBIB.SI. Te podatke upoštevamo pri navajanju kronološkega zaporedja
prvih izdaj v tem besedilu.

25 Uèbenik Moja prva glasbena slikanica, program poslušanja na zvoèni kaseti Moja prva glasbena
slikanica, uèbenik Druga glasbena slikanica, program poslušanja na zvoèni kaseti Druga glasbena
slikanica ter priroènik za uèitelje v 1. in 2. razredu osnovne šole Glasbena vzgoja.

26 Prim. Breda Oblak, 1983, Glasbena vzgoja, Priroènik za uèitelje v 1. in 2. razredu osnovne šole, od
glasbenih do ivetij in igre h glasbenim izkušnjam, str. 8.

27 Delovni zvezek Kje pesem prebiva; priroènik za uèitelje v 3. razredu osnovne šole. Glasbena vzgoja;
program poslušanja na zvoèni kaseti.

28 Breda Oblak (b. d.), Spominski utrinek, rokopis.

36
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41