Page 73 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 10, zvezek 21 / Year 10, Issue 21, 2014
P. 73
nka Rotar Pance, VREMŠAKOV OPUS ZA OTROŠKE IN MLADINSKE ZBORE

spodnjih dveh glasov. V štiriglasnem stavku je razvidno dobro vodenje posameznih
glasov, ki sozvoèno zazvenijo v barviti akordiki. Srednji del se zakljuèi na tonu e v oktavni
podvojitvi. Del a1 (takti 22–34) se znova zaène v a-molu z znaèilnim ostinatom v spodnjih
dveh glasovih. Zaèetni dve frazi prvega glasu se dosledno ponovita, nadaljnji razvoj pa
ka e veèjo samostojnost pri vodenju posameznih glasov in specifièni barvitosti njihovih
sozvoèij. V zadnjem taktu skladatelj v tretjem glasu uporabi postope melodiènega a-mola
in skladbo zakljuèi v petglasju s pikardijsko terco.

Kolo
Skladba Kolo ka e nekatere podobnosti z Majsko. Napisana je za enak sestav, zaèetni
a-mol pa v celotnem zadnjem odseku skladbe zamenja A-dur. Tudi zaène se s prazno
kvinto v spodnjih dveh glasovih (a–e1), tokrat na bordunski naèin (v polovinkah).
Taktovski naèin je drugaèen: 2/4 in se med potekom ne spremeni. Posamezne odseke
skladbe, napisane v prekomponirani obliki, loèujejo korone na konènih akordih oziroma
na pavzah. Naèin melodiène gradnje, ki jo najprej prinese prvi glas, ima ljudski znaèaj. V
nadaljevanju skladatelj tematiko razvija svobodneje. Sozvoèja posameznih glasov
mestoma tvorijo sekundna razmerja in tritonus. Skladba se na koncu z delitvijo glasov
razvije tudi v petglasje, zakljuèi pa se štiriglasno v terèni legi A-dura.

Veèer
Tudi Veèer je napisan za štiriglasen mladinski zbor a-cappella. Zaène in konèa se v
F-duru, srednji del tridelne pesemske oblike poteka v paralelnem d-molu. Skladno z
besedno vsebino je opredeljeni tempo poèasen, zaèetni 4/4 taktovski naèin pa se med
potekom tu in tam zamenja s 3/4 taktom. V delu a (takti 1–8) prinaša zaèetne melodiène
fraze drugi glas, ki se mu nato v homofonem stavku pridru ijo preostali glasovi. V delu b
(takti 9–13) melodijo prevzame prvi glas, drugi glasovi pa ga spremljajo. Tudi v delu a1
(takti 14–22) je melodija v prvem glasu, homofoni stavek pa se na koncu razvije v
petglasje. Tudi za Veèer je znaèilno odlièno vodenje posameznih glasov, v njihovih
sozvoèjih pa se pojavljajo tudi sekundna razmerja, kar je znaèilno za številne Vremšakove
vokalne skladbe.

Baj
Skladba Baj je napisana za triglasni mladinski zbor a-cappella. Poteka v a-molu, v 2/4
taktovskem naèinu (samo en takt na koncu je 3/4), v zelo mirnem tempu. Baj je namreè
pravljièno bitje iz otroškega sveta, njegov prihod pa odlièno ponazarjajo zaporedni vstopi
glasov od najni jega do najvišjega. Fraza vsakega novega verza se pri vseh treh glasovih
zaène na istem tonu: tretji glas zaèenja vsak verz na tonu c1, drugi glas zaèenja vsak nov
verz na tonu e1 in prvi glas vsak nov verz na tonu a1.

73
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78