Page 69 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 10, zvezek 21 / Year 10, Issue 21, 2014
P. 69
nka Rotar Pance, VREMŠAKOV OPUS ZA OTROŠKE IN MLADINSKE ZBORE
vsebini v skladbi uporabil prekomponirano obliko. Pevski glas je voden diatonièno.
Melodièno-ritmièna gradnja je tesno povezana s posameznimi verzi besedila, ki se
zakljuèijo z vprašanjem »Kaj potem?«. Ob njem se glasbeni tok z ritardandom vedno
ustavi, nato pa sledi nova uglasbljena misel v izhodišènem tempu (allegro con moto).
Zakljuèek vsebuje kratek solistièni vlo ek, ki mu sledi tutti sklep v šaljivem hitrem
šestnajstinskem gibanju. Tudi v tej skladbi je klavirska spremljava povsem samostojna.
Njena raznolikost v posameznih odsekih karakterno podpira pevski glas glede na vsebino
posameznih verzov (npr. predlo ki in staccato artikulacija pri verzu »Je a se dotaknil
bom«). Prehode med posameznimi odseki karakterizira sinkopiran ritem v desni roki nad
gibanjem v vzporednih kvintah leve roke. Tako kot se pesem hudomušno zakljuèi v
pevskem glasu, se v klavirski spremljavi zakljuèi z akordom dv7 na toniki.
Ciciban sanja
Tudi ta skladba za enoglasni otroški zbor s klavirsko spremljavo je napisana v
prekomponirani obliki. Zaène in konèa se v C-duru, med potekom pa modulira v a-mol.
Taktovski naèin je stalen (2/4), hiter tempo skladbe (allegro brilliante) pa je povezan z
besedno vsebino, saj so sanje povezane s konjièkom, s katerim ciciban veselo drvi »v dalje
brez meja«. Sklepni del je v poèasnejšem tempu (andante, nato calmo) in recitativno ka e
konec sanj, ker ga je zbudila mama. Umiritev je le zaèasna, saj je kratek klavirski
zakljuèek skladbe znova v zaèetnem tempu.
V klavirskem partu se izmenjujejo razliène spremljevalne figure, s pestro in raznoliko
ritmiko in artikulacijo (staccato, legato, tenuto, marcato). Harmonski potek je obogaten z
akordi, ki vsebujejo sekunde.
Gremo? Gremo!
Skladba je napisana v D-duru, v 2/4 taktu in tridelni pesemski obliki.
Slika 3: Zaèetek skladbe Gremo? Gremo!
Vir: Vremšak Samo. Otroški in mladinski zbori. Ljubljana: ZRSŠ. 1997. Str. 18.
69
vsebini v skladbi uporabil prekomponirano obliko. Pevski glas je voden diatonièno.
Melodièno-ritmièna gradnja je tesno povezana s posameznimi verzi besedila, ki se
zakljuèijo z vprašanjem »Kaj potem?«. Ob njem se glasbeni tok z ritardandom vedno
ustavi, nato pa sledi nova uglasbljena misel v izhodišènem tempu (allegro con moto).
Zakljuèek vsebuje kratek solistièni vlo ek, ki mu sledi tutti sklep v šaljivem hitrem
šestnajstinskem gibanju. Tudi v tej skladbi je klavirska spremljava povsem samostojna.
Njena raznolikost v posameznih odsekih karakterno podpira pevski glas glede na vsebino
posameznih verzov (npr. predlo ki in staccato artikulacija pri verzu »Je a se dotaknil
bom«). Prehode med posameznimi odseki karakterizira sinkopiran ritem v desni roki nad
gibanjem v vzporednih kvintah leve roke. Tako kot se pesem hudomušno zakljuèi v
pevskem glasu, se v klavirski spremljavi zakljuèi z akordom dv7 na toniki.
Ciciban sanja
Tudi ta skladba za enoglasni otroški zbor s klavirsko spremljavo je napisana v
prekomponirani obliki. Zaène in konèa se v C-duru, med potekom pa modulira v a-mol.
Taktovski naèin je stalen (2/4), hiter tempo skladbe (allegro brilliante) pa je povezan z
besedno vsebino, saj so sanje povezane s konjièkom, s katerim ciciban veselo drvi »v dalje
brez meja«. Sklepni del je v poèasnejšem tempu (andante, nato calmo) in recitativno ka e
konec sanj, ker ga je zbudila mama. Umiritev je le zaèasna, saj je kratek klavirski
zakljuèek skladbe znova v zaèetnem tempu.
V klavirskem partu se izmenjujejo razliène spremljevalne figure, s pestro in raznoliko
ritmiko in artikulacijo (staccato, legato, tenuto, marcato). Harmonski potek je obogaten z
akordi, ki vsebujejo sekunde.
Gremo? Gremo!
Skladba je napisana v D-duru, v 2/4 taktu in tridelni pesemski obliki.
Slika 3: Zaèetek skladbe Gremo? Gremo!
Vir: Vremšak Samo. Otroški in mladinski zbori. Ljubljana: ZRSŠ. 1997. Str. 18.
69