Page 155 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 9, zvezek 18 / Year 9, Issue 18, 2013
P. 155
dimir Frantar, POPEVKA IN BOJAN ADAMIÈ

Slika 3: Marjana Der aj v letu 1964, ko je z Adamièevo pesmico Zlati april skoraj preprièala irijo
na izboru za Festival Evrovizije. Isto leto je uspešno sodelovala na festivalu v Zagrebu, zapela na
Slovenski popevki zmagovito Poletno noè in rodila hèerko Tino (Foto: iz albuma Vladimirja
Frantarja).
Veliko odkritje Bojana Adamièa je bila tudi znana hrvaška pevka zabavne glasbe Gabi
Novak, ki jo je sreèal po nakljuèju. Ob svojem delu v studiu za animirane filme v Zagrebu,
kjer je bila zaposlena, si je popevala in Adamiè je takoj opazil, da ima svojevrsten glas.
Njen naèin interpretacije je bil originalen in kasneje vedno bolj prepoznaven. Po prvih
uspehih z Adamièem so jo zaèeli vabiti na festivale, ki so tedaj »cveteli« po Jugoslaviji.
Pela je celo vrsto nagrajenih pesmi; njen prvi mo , skladatelj in odlièen aran er Stipica
Kalogjera in tudi drugi mo Arsen Dediæ, vsestranski umetnik in predvsem glasbenik, sta
– skupaj z Adamièem, ki je odkril njen pevski talent, moèno vplivala na uspešni razvoj
kariere Gabi Novak. Nikoli ni nastopila v tekmovalnem delu festivala Slovenska popevka,
pa tudi ni prepevala v slovenšèini. Sodelovala je v srbskem, prvem jugoslovanskem
glasbenem filmu Ljubav i moda (Ljubezen in moda) iz leta 1960 re iserja Ljubomirja
Radièeviæa (Adamiè je prispeval glasbo), v katerem je pravzaprav predstavljala samo sebe
in zapela nekaj svojih uspešnic. V filmu je pela je tudi Adamièevo uvodno pesem Što je to,
ko je to (Jedna mala dama) – Kaj je to, kdo je to (Mlada dama); Radio Ljubljana hrani
posnetek te popevke v njeni izvedbi.

155
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160