Page 153 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 9, zvezek 18 / Year 9, Issue 18, 2013
P. 153
dimir Frantar, POPEVKA IN BOJAN ADAMIÈ
neznanega avtorja sta sprošèeni, nezahtevni pesmici, ki ju je Jelka Cvete ar zapela
lahkotno in le erno. Mnogo zahtevnejši je Pastirèek v odliènem avtorjevem aran maju; v
tej pesmi pevka poka e svoj »kristalni« glasek, ki je bil zmo en dosegati tudi zelo visoke
lege. Posnetek traja – z uèinkovitim instrumentalnim zaèetkom in z vlo kom na sredini -
skoraj pet minut in tudi to je dokaz, da ni šlo le za brezpomembno popevèico, ampak za
ambicioznejšo stvaritev, ki jo je Jelka odlièno izvedla. Opozoriti velja še na popevko
Zakaj (na besedilo neznanega avtorja) v izvedbi Jelke Cvete ar; tudi ta je resnejša, bolj
baladna, v njej pa se dekle sprašuje, »zakaj je zdaj, e zdaj, konec lepih sanj«.
Slika 1: Jelka Cvete ar v petdesetih letih – zapela je najveè Adamièevih pesmi,
1962 pa je nastopila na prvem festivalu Slovenska popevka na Bledu
(Foto: Edi Šelhaus, Muzej novejše zgodovine Slovenije).
V to obdobje sodijo br èas tudi pesmice O, Celje, mesto belo na besedilo Leva Svetka in v
izvedbi Staneta Mancinija, Princeska To pa to v izvedbi Sonje Hoèevar (napisal je
besedilo in glasbo), Ti si mi vse (tudi tu je kot avtor besedila naveden Bojan Adamiè), Nad
nama modro je nebo in Tiho pada sneg na besedilo Karla Destovnika - Kajuha (ohranil se
je posnetek z Meri Avsenak) pa Èri-èri, ki jo je zapela Sonja Hoèevar in Tam na
Gorenjskem je lepo v izvedbi Zlate Ognjanoviè. V zgodnejše obdobje sodi tudi Punèka iz
cunj, ki jo je Adamiè (po pripovedovanju Aleša Jana) napisal za predstavo Pogled z mostu
(The View from the Bridge) Arthurja Millerja; uprizorili so jo leta 1956 v Drami SNG v
Ljubljani v re iji Slavka Jana. Ker je Pogled z mostu enodejanka, so jo igrali v istem
veèeru skupaj z drugo Millerjevo enodejanko, Spomin na dva ponedeljka. Bojan Adamiè
je za predstavo ustvaril scensko glasbo in tudi ljubko popevèico (avtor besedila je najbr
prevajalec Janko Moder), na posnetku, ki je nastal pozneje, jo šarmantno izvaja Majda
Sepe. S temperamentno Beti Jurkoviè sta v arhivu ohranjena le dva posnetka Adamièevih
pesmi, oba na besedili Franeta Milèinskega Je ka. Prva je Prodajalka cvetja, nekakšna
»predhodnica« Prodajalke vijolic, a veliko manj sladkobna; dekle poje o tem, da ves èas
prodaja rdeèe ro e drugim, nihèe pa jih ne podari njej. Popularnejša in ivahnejša je druga,
153
neznanega avtorja sta sprošèeni, nezahtevni pesmici, ki ju je Jelka Cvete ar zapela
lahkotno in le erno. Mnogo zahtevnejši je Pastirèek v odliènem avtorjevem aran maju; v
tej pesmi pevka poka e svoj »kristalni« glasek, ki je bil zmo en dosegati tudi zelo visoke
lege. Posnetek traja – z uèinkovitim instrumentalnim zaèetkom in z vlo kom na sredini -
skoraj pet minut in tudi to je dokaz, da ni šlo le za brezpomembno popevèico, ampak za
ambicioznejšo stvaritev, ki jo je Jelka odlièno izvedla. Opozoriti velja še na popevko
Zakaj (na besedilo neznanega avtorja) v izvedbi Jelke Cvete ar; tudi ta je resnejša, bolj
baladna, v njej pa se dekle sprašuje, »zakaj je zdaj, e zdaj, konec lepih sanj«.
Slika 1: Jelka Cvete ar v petdesetih letih – zapela je najveè Adamièevih pesmi,
1962 pa je nastopila na prvem festivalu Slovenska popevka na Bledu
(Foto: Edi Šelhaus, Muzej novejše zgodovine Slovenije).
V to obdobje sodijo br èas tudi pesmice O, Celje, mesto belo na besedilo Leva Svetka in v
izvedbi Staneta Mancinija, Princeska To pa to v izvedbi Sonje Hoèevar (napisal je
besedilo in glasbo), Ti si mi vse (tudi tu je kot avtor besedila naveden Bojan Adamiè), Nad
nama modro je nebo in Tiho pada sneg na besedilo Karla Destovnika - Kajuha (ohranil se
je posnetek z Meri Avsenak) pa Èri-èri, ki jo je zapela Sonja Hoèevar in Tam na
Gorenjskem je lepo v izvedbi Zlate Ognjanoviè. V zgodnejše obdobje sodi tudi Punèka iz
cunj, ki jo je Adamiè (po pripovedovanju Aleša Jana) napisal za predstavo Pogled z mostu
(The View from the Bridge) Arthurja Millerja; uprizorili so jo leta 1956 v Drami SNG v
Ljubljani v re iji Slavka Jana. Ker je Pogled z mostu enodejanka, so jo igrali v istem
veèeru skupaj z drugo Millerjevo enodejanko, Spomin na dva ponedeljka. Bojan Adamiè
je za predstavo ustvaril scensko glasbo in tudi ljubko popevèico (avtor besedila je najbr
prevajalec Janko Moder), na posnetku, ki je nastal pozneje, jo šarmantno izvaja Majda
Sepe. S temperamentno Beti Jurkoviè sta v arhivu ohranjena le dva posnetka Adamièevih
pesmi, oba na besedili Franeta Milèinskega Je ka. Prva je Prodajalka cvetja, nekakšna
»predhodnica« Prodajalke vijolic, a veliko manj sladkobna; dekle poje o tem, da ves èas
prodaja rdeèe ro e drugim, nihèe pa jih ne podari njej. Popularnejša in ivahnejša je druga,
153