Page 22 - Mešinovič, Sanela, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 22
stopi učenja in poučevanja

Preglednica 3.1 Kognitivni pogled na poučevanje

Kategorija Behavioristični Informacijsko procesni
Skinner Anderson

Znanje Pridobivanje fiksne oblike znanja. Pridobivanje fiksne oblike znanja.
Stimulirano od zunaj. Stimulirano od zunaj.
Predznanje vpliva na procesiranje
informacij.

Učenje Pridobivanje dejstev, spretnosti, Pridobivanje dejstev, spretnosti,
pojmov. pojmov.
Pojavlja se skozi urjenje, vodeno Pojavlja se skozi učinkovito uporabo
vajo. strategij.

Poučevanje Transmisija. Transmisija.
Predstavitev (povedati) Vodenje učencev k pravilnejšemu
in popolnejšemu znanju.

Vloga učitelja Upravljalec, supervizor. Poučuje in modelira učinkovite
Popravlja napačne odgovore. strategije.
Popravlja zmotne predstave.

Vloga vrstnikov Običajno ni upoštevana. Ni nujno, vendar lahko vpliva na
procesiranje informacij.

Vloga učenca Pasivno sprejemanje informacij. Organizator, reorganizator
informacij.

Aktiven poslušalec, sledi navodilom. Tisti, ki se spomni.

Opombe Povzeto po Woolfolk (2002, 310).

Transmisijski in konstruktivistični pristop učenja in poučevanja
Učitelji matematike se pogosto vprašajo, česa učenci ne razumejo, kaj prav-
zaprav razumejo, kako razumejo matematične koncepte in kako poučevati,
da bodo učenci razumeli. V zadnjih desetletjih didaktiki in psihologi veliko
pozornosti namenjajo učenju in poučevanju matematike z razumevanjem,
kar dokazujejo prenove učnih načrtov v številnih državah, tudi v Sloveniji. Za-
dnja posodobitev učnega načrta je bila izvedena leta 2011 (Učni načrt 2011).
Pri učenju pojmov se pojavljata predvsem dve poti (Marentič Požarnik 2000):

– pridobivanje obstoječih pojmov od odraslih, predvsem na osnovi be-
sednih razlag (transmisijski pristop);

– samostojno oblikovanje (odkrivanje) pojmov (konstruktivistični pri-
stop).

Transmisijski pristop

Konkretne pojme (npr. trikotnik in kocka) tradicionalni učitelj običajno po-
učuje s primeri (induktivno), abstraktne pojme (npr. praštevilo) pa z defini-
cijami (deduktivno) (Marentič Požarnik 2000). Deduktivni pristop poučeva-

20
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27