Page 83 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 83

Pregled stanja generativne umetne inteligence v izobraževanju z regulativnega vidika



                                         Transparentnost





                        Usmerjanje GUI    Razložljivost   Razkritje uporabe

             Slika 6   Najpogostejše teme z vidika transparentnosti in preglednosti GUI v izobraževanju




                                        Varnost in zasebnost




                 Pristranskost,
              zanesljivost in napačna  Politike zasebnosti  Zmanjšanje podatkov  Kibernetska varnost
                 predstavitev
             Slika 7   Najpogostejše teme GUI v izobraževanju z vidika zagotavljanja varnosti in zasebnosti

             celovitosti rezultatov UI, kar v enačbo vključuje tudi potrebo po strogih po-
             litikah zasebnosti in varstvu podatkov. Spodbuja se nov osredotočen pristop
             k zmanjševanju podatkov, pri čemer se zbirajo samo osnovni podatki, da se
             zmanjšajo možnosti kršitev zasebnosti (UNESCO, 2023). Poleg tega se spod-
             buja tudi uvedba ukrepov kibernetske varnosti v učna okolja, ki sisteme UI šči-
             tijo pred vdori ali zlonamerno uporabo, ki bi lahko povzročila škodo učencem,
             učiteljem ali izobraževalnim institucijam. Najpogostejše teme GUI v izobraže-
             vanju z vidika zagotavljanja varnosti in zasebnosti so predstavljene na sliki 7.

             Zaključek
             Poglavje ponuja poglobljen pregled uporabe GUI v izobraževanju s pou-
             darkom na njenem transformativnem potencialu in ključnih temah, kot so
             poučevanje, učenje, etika, pravičnost, preglednost ter varnost in zasebnost.
             GUI omogoča personalizacijo učenja, ustvarjanje vsebin, avtomatizacijo ad-
             ministrativnih opravil in možnost strokovnega razvoja za učitelje, hkrati pa iz-
             boljšuje angažiranost, inkluzivnost in dostopnost za učence. Etični vidiki pod-
             pirajo odgovorno uporabo tehnologij, ohranjajo integriteto izobraževanja,
             zagotavljajo pravičnost pri dostopu do UI in ščitijo intelektualno lastnino. Pra-
             vičnost pomeni biti vključujoč, nediskriminatoren in algoritemsko pravičen.
             Transparentnost pri izvajanju UI zagotavlja zaupanje, ki ga usmerjajo razlaga
             podanih rezultatov, ustrezna povratna informacija in informirana uporaba.


                                                                            83
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88