Page 83 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 83
Pregled stanja generativne umetne inteligence v izobraževanju z regulativnega vidika
Transparentnost
Usmerjanje GUI Razložljivost Razkritje uporabe
Slika 6 Najpogostejše teme z vidika transparentnosti in preglednosti GUI v izobraževanju
Varnost in zasebnost
Pristranskost,
zanesljivost in napačna Politike zasebnosti Zmanjšanje podatkov Kibernetska varnost
predstavitev
Slika 7 Najpogostejše teme GUI v izobraževanju z vidika zagotavljanja varnosti in zasebnosti
celovitosti rezultatov UI, kar v enačbo vključuje tudi potrebo po strogih po-
litikah zasebnosti in varstvu podatkov. Spodbuja se nov osredotočen pristop
k zmanjševanju podatkov, pri čemer se zbirajo samo osnovni podatki, da se
zmanjšajo možnosti kršitev zasebnosti (UNESCO, 2023). Poleg tega se spod-
buja tudi uvedba ukrepov kibernetske varnosti v učna okolja, ki sisteme UI šči-
tijo pred vdori ali zlonamerno uporabo, ki bi lahko povzročila škodo učencem,
učiteljem ali izobraževalnim institucijam. Najpogostejše teme GUI v izobraže-
vanju z vidika zagotavljanja varnosti in zasebnosti so predstavljene na sliki 7.
Zaključek
Poglavje ponuja poglobljen pregled uporabe GUI v izobraževanju s pou-
darkom na njenem transformativnem potencialu in ključnih temah, kot so
poučevanje, učenje, etika, pravičnost, preglednost ter varnost in zasebnost.
GUI omogoča personalizacijo učenja, ustvarjanje vsebin, avtomatizacijo ad-
ministrativnih opravil in možnost strokovnega razvoja za učitelje, hkrati pa iz-
boljšuje angažiranost, inkluzivnost in dostopnost za učence. Etični vidiki pod-
pirajo odgovorno uporabo tehnologij, ohranjajo integriteto izobraževanja,
zagotavljajo pravičnost pri dostopu do UI in ščitijo intelektualno lastnino. Pra-
vičnost pomeni biti vključujoč, nediskriminatoren in algoritemsko pravičen.
Transparentnost pri izvajanju UI zagotavlja zaupanje, ki ga usmerjajo razlaga
podanih rezultatov, ustrezna povratna informacija in informirana uporaba.
83